کد خبر: ۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
پپ
صفحه نخست » کنز

آیت‌الله کوهستانی

حرف‌های بیهوده و لغو تأثیری زیاد در روح دارد و روح را می‌میراند. من حرف‌های بیهوده را کم‌تر از غذای حرام نمی‌دانم.

شکر واقعی

شکر واقعی آن است که تمام اعضا و جوارح انسان، از دست و پا و گوش و قلب، برای آن هدفی که خدا آن‌ها را خلق کرده که همان مقام عبودیت است، قرار بگیرد.

نجات از سؤال قبر

یکی از مشکلات قبر، سؤال دو ملک مقرب خدا یعنی نکیر و منکر (بشیر و مبشر) از میت است؛ [لذا] این دعا «رضیت بالله ربّا و بالاسلام دیناً» را که در اعمال و تعقیبات مشترکه نماز در اوایل مفاتیح‌الجنان آقاشیخ عباس قمی آمده و متضمن اقرار به توحید و امامت و وحی و نبوت است را حفظ کرده و پس ‌از هر نماز بخوانید. وقتی زبان شما به آن کلمات عادت کرد و هنگامی که شما را در قبر گذاشته و همه برگشتند و در حالت تنهایی قرار گرفتید، چون عادت به آن دعا دارید، شروع می‌کنید به خواندن آن دعا. این‌جاست که آن دو ملک برای سؤال قبر نزد شما می‌آیند و می‌بینند شما مشغول خواندن همان چیزی هستید که آن‌ها می‌خواستند از شما بپرسند. در این حال یکی از آن دو ملک می‌گوید: از این شخص بپرسیم! دیگری می‌گوید چه بپرسیم؟ او که قبل از پرسش دارد می‌خواند! در نتیجه تصمیم بر سؤال می‌گیرند و می‌گویند من ربک؟ من نبیک؟ شما در آن حال سربلند کرده و به آن‌ها می‌گویید، مگر نمی‌شنوید که من دارم می‌خوانم: «رضیت بالله رباً و بالاسلام دیناً» دیگر این چه سؤالی است که از من می‌کنید؟! آن دو ملک خوشحال می‌شوند و قبرتان باغی از باغ‌های بهشت می‌گردد.

ذکر دائمی

انسان باید عادت به ذکری داشته باشد که در مواقع حساس مرگ و انتقال از این عالم، بتواند طبق عادت همیشگی آن ذکر را بگوید.

عنایت امام حسین علیه‌السلام

امام حسین‌علیه‌السلام هرچه داشت در راه خدا داد، هرکس به خانه امام حسین‌علیه‌السلام برود، امام او را رها نمی‌کند، همه‌چیز به او می‌دهد.

اثر غذای حرام

زهر، کشنده و مهلک انسان است، ولی غذای حرام دودمان را به هلاکت می‌رساند.

.............................................

راه رسیدن به مطلوب

آیت‌الله‌ العظمی نجابت شیرازی

بهترین راه رسیدن به مطلوب، به تبعیت محض از حضرت پیامبر‌صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و دوازده نور پاک و بی‌بی دو عالم فاطمه‌زهرا‌سلام‌الله‌علیها می‌باشد.

............................................

تمرکز فکر در نماز

آیت‌الله محمدجواد انصاری همدانی

برای تمرکز فکر در نماز نوافل را ترک مکن و کم بخور.

...........................................

عصبانیت

علامه طباطبائی

گاهی یک عصبانیت، بیست سال انسان را به عقب می اندازد!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: