کد خبر: ۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

خستگی‌های بیش از حد روزانه و کمبود خواب از علل بروز اختلالات پوستی و ریزش مو است.

دکتر نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایرانی در خصوص علل بروز شوره سر اظهار داشت: شوره سر با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش می‌توان آن را بر روی سر مشاهده کرد.

وی با بیان این‌که این پوسته‌های سفید رنگ در لابه‌لای موها که گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبایی و اجتماعی ناخوشایند است گفت: پوست سر به‌طور طبیعی در اثر لایه لایه شدن طبقه شاخی آن، لایه‌های شاخی قدیمی را ازدست داده و لایه‌های جدید جایگزین می‌گردند. درصورتی‌که این روند به شکل غیرعادی تسریع گردد، تعداد سلول‌های مرده افزایش یافته و همراه با چربی و ترشحات دیگر پوست تشکیل «شوره سر» را می‌دهند.

مسعودی افزود: یکی از عوامل مؤثر در بروز شوره سر مشکلات گوارشی مثل چاقی زیاد، یبوست و عدم هضم غذاست همچنین عدم داشتن تغذیه صحیح و کمبود‌های تغذیه‌ای (کمبود ویتامین‌ها و...) از دیگر عوامل مؤثر در بروز شوره سر است.

این متخصص طب ایرانی خستگی‌های بیش از حد روزانه و کمبود خواب را یکی دیگر از علل بروز اختلالات پوستی و ریزش مو دانست.

مسعودی با بیان این‌که استرس‌های روحی و اختلالات عصبی نیز می‌توانند در ریزش مو و شوره سر نقش بسزایی ایفا کنند توضیح داد: این مشکلات با اثراتی که بر روی خون افراد می‌گذارند می‌توانند باعث ریزش موی افراد شوند.

وی در خصوص درمان این عارضه توضیح داد: شناسایی و برطرف کردن مشکلات گوارشی و عصبی و همچنین تغذیه مناسب می‌تواند نقش بسزایی در درمان این عارضه داشته باشد، همچنین باید توجه داشت استفاده از شامپوها و لوسیون‌ها باید بر اساس تشخیص پزشک انجام شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: