کد خبر: ۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
پپ
چند روایت از ینگه دنیا
صفحه نخست » ینگه دنیا


گردآوری و تنظیم:مریم سیادت

جملاتی که نمی‌شنوید:‌ «رفته مرخصی»، «جلسه است» و...!

روزها و هفته‌های آخر قبل از شروع مدارس در آلمان، در ادارات دولتی بسیاری از کارمندان مرخصی گرفته و با خانواده به سفر رفتند. هنوز نتوانسته‌ام قانون مکتوبی در این خصوص پیدا کنم، اما حداقل می‌توانم بگویم که عرف و معمول روند اداری این است که هر کس به مرخصی می‌رود، یکی از همکارانش رسما می‌شود مسئول رسیدگی به کارهای او!

ـ شما برای هر کاری که بخواهید به اداره‌ای مراجعه کنید، باید از طریق ایمیل یک وقت قبلی بگیرید. اگر کارمند مسئول، به مرخصی رفته باشد، معمولا به صورت اتوماتیک بلافاصله جوابی به شما ارسال می‌شود که در آن اشاره شده فرد مسئول تا چه زمانی به سرکارش بر می‌گردد و در غیاب او چه کسی مسئول کارهای اوست. گاهی فرد جانشین حتی می‌تواند به جای او امضا کند و خلاصه کار شما را راه بیندازد.

ـ بدون وقت قبلی، احتمال این‌که مسئول مربوطه حاضر شود حتی شما را ببیند، کم است. اما وقت قبلی که می‌گیرید، دیگر با جملاتی مانند «فلانی در جلسه است» یا «صبر کنید بیاید» مواجه نمی‌شوید. سر ساعت می‌روید به اتاق مسئول مربوطه و کارتان انجام خواهد شد.


کار کردنِ پسر استاد دانشگاه در آشپزخانه!

ـ دیروز عصر با فرزند یکی از اساتید گروه سازه صحبت می کردم که در دانشگاه خودمان دانشجوی کارشناسی است. پدرش یکی از بهترین اساتید درس‌های محاسباتی سازه است و دروس مهمی مثل دینامیک را درس می‌دهد. گفتم چطوری؟

گفت: امروز پوستم کنده شده!

پرسیدم: چرا؟

ـ روز خیلی گرمی بود و رستورانی که در آن کار می‌کنم سرِ ظهر خیلی مشتری آمد (برخلاف روالِ معمول سه‌شنبه‌ها) و توی گرمای آشپزخونه آبپز شدم.

ـ مگر تو رستوران کار می‌کنی؟

ـ آره؛ رستوران «...» تقاطع خیابان «...» بيا و سرى بزن.

ـ عجب، آن‌جا آمدم، ولى نمی‌دونستم تو اون‌جا کار می‌کنی!

ـ سه روز در هفته در آشپزخانه اون‌جا هستم. این روزها که گرمه اصلا جایِ غیرقابل تحملی شده!

واقعا انتظار نداشتم پسر پروفسور گرمایِ مردادی این روزهای کارولینا را در آشپزخانه به کار مشغول باشد. پدرش علاوه بر تدریس، با یکی دو شرکت محاسبات ساختمان هم همکاری دارد.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: