کد خبر: ۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
پپ
صفحه نخست » اخبار

چند روز پیش تیم ملی کبدی زنان ایران اولین مدال ارزشمند طلای تیمی را در مسابقات آسیایی برای ایران به ارمغان آورد و برای نخستین بار قهرمان بازی‌های آسیایی شد، اما با تیغ سانسور رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه ازجمله «رادیو فردا» مواجه گردید.

در‌حالی‌که دختران طلایی تیم کبدی ایران برای کشورمان افتخار بزرگی آفریدند و قهرمان آسیا شدند، اما در میان مطالب رنگارنگ سایت «رادیو فردا جایی» نداشتند و خبر قهرمانی آن‌ها در نیم خط خلاصه شد. حتی در بخش مربوط به پوشش زنده اخبار مسابقات آسیای به جای پر‌رنگ شدن خبر قهرمانی تیم کبدی، خبر حذف تیم ملی فوتبال امید نشان داده شد!

به طور قطع هر ایرانی از ایستادن ورزش کشورش بر سکوی اول آسیا شادمان است، مگر این‌که غیرایرانی باشد یا خائن!

«رادیو فردا» که مانند بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب در ماه‌های اخیر غائله موسوم به «دختران خیابان انقلاب» را بزرگنمایی کرد و لطاکه‌هایی که حجابشان را بر سر چوب کردند را مطرح کرد، اما در برابر موفقیت دختران واقعی انقلاب سکوت نمود و انعکاس این موفقیت زنان مسلمان و محجبه ایرانی را به سود خود ندانست.

زنانی مانند «نازنین زاغری»، «نسرین ستوده»، «گلشیفته فراهانی»، «مصی پولی‌نژاد» و از جمله افرادی هستند که رسانه‌هایی مانند «رادیو فردا» برای احقاق حقشان گریبان پاره و آن‌ها را در بوق و کرنا می‌کنند و همواره سعی می‌کنند آن‌ها را بی‌گناه و نظام اسلامی را ظالم نشان دهند.

قطعا قهرمانی تیم ملی ایران از نظر خبری برای هر رسانه‌ای با ارزش و مهم است، اما این‌که مدال‌های طلایی بر گردن چه کسانی آویخته شود برای «رادیو فردا» مهم‌تر است! دختران طلایی ایران با حجاب در میدان حاضر شده و افتخار آفریدند و بعد از قهرمانی سر بر پرچم فرود آورده و سجده شکر گذاردند.

اما از آن‌جایی که «رادیو فردا» و رسانه‌های همسو این موفقیت را به سود خود نمی‌دانستند، باید آن را سانسور می‌کردند و ترجیه دادند تا اجازه ندهد مخاطبانشان تحت تأثیر این قهرمانی قرار بگیرند.

با آن‌که افرادی مانند «مصی علی‌نژاد» با تأخیر و از روی اجبار به موفقیت بانوان ایرانی واکنش نشان دادند، اما سانسور موفقیت بانوان ورزشکار ایرانی به خوبی نشان داد که رسانه‌های بیگانه و دنباله‌های داخلی و بیرونیشان با دستمایه قرار داد موضوع زنان ایرانی، تنها به دنبال سیاه‌نمایی درباره وضعیت جامعه ایرانی و به‌خصوص وضعیت بانوان هستند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: