کد خبر: ۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

دفترچه یادداشت و وسایل شخصی ماری کوری پس از گذشت صد سال از مرگش هنوز دارای رادیواکتیو هستند و به عنوان گنجینه ملی فرانسه در جعبه‌های سربی در کتابخانه ملی پاریس نگهداری می‌شوند.

تنبل درختی حیوانی آرام و کم‌تحرک است. جالب است بدانید تحرک این حیوان به اندازه‌ای کم است که بر روی موهای بدنش خزه رشد می‌کند.

کای‌لو، گونه‌ای از گاو‌های بومی اسکاتلند است که در ارتفاعات زندگی می‌کند. موهای این گونه از گاو در نوع خودش بی‌نظیر است و با ظاهر ژولیده‌اش این گاو را زیباترین گونه گاو جهان کرده است.

در شرق قطب جنوب، آبشاری وجود دارد که به نام آبشار خونی مشهور است. جالب است بدانید که این آبشار که در منطقه ویکتوریالند قطب جنوب قرار دارد به دلیل آهن موجود در آب قرمز رنگ است.

نخاع انسان به طور متوسط 44 سانتی‌متر است و از 5/13 میلیون رشته عصبی تشکلی شده است. نخاع به عنوان یکی از حساس‌ترین اعضای بدن شناخته می‌شود. علت این حساسیت به دلیل آن‌ است که همه پیام‌های ارسال شده از مغز از طریق نخاع به سایر بخش‌های بدن می رود.

قبل از برج ایفل، در پاریس فیلی به ارتفاع ‌24 متر از جنس گچ وجود داشت که ناپلئون دستور ساخت آن را داده بود و قرار بود از برنز ساخته شود. بازدیدکنندگان برای تماشای شهر باید از یک پای فیل بالا می‌رفتند. طی سال‌ها فیل گچی توسط موش‌ها پوسیده شد. این فیل نماد قول‌های عمل نشده انقلاب فرانسه بود که تخریب شد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: