کد خبر: ۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
پپ
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم:مریم سیادت

به نقل از سایت فرنگ، یکی از مفاهیمی که در کشورها ممکن است رسوایی به بار بیاورد مساله «تعارض منافع» است.

به این معنا که اگر مثلا شخصی سهام‌دار یک کلینیک درمانی خصوصی نمی‌تواند وزیر بهداشت شود. یا مثلا اگر شخصی خودش سهام‌دار شرکت‌های شیلات باشد نمی‌تواند وزیر شیلات شود. (توی #نروژ چند سالی این اتفاق افتاد)

یا مثلا فرض کنید نزدیکان من تاجر واردات محصولی باشند. آیا من به عنوان وزارت صنعت سیاست‌های حمایت از تولید داخلی آن محصول را دنبال خواهم کرد یا سیاست‌هایی که به واردات هر چه بیشتر آن محصول و در نتیجه سود بیشتر اطرافیانم بیانجامد؟

گفتنی است، در کشور نروژ تحصیلات به صورت رایگان ارائه می‌شود و به همین دلیل متقاضیان زیادی دارد. کشور نروژ از لحاظ رفاه اجتماعی در جایگاه اول واقع شده است. نروژ به خاطر موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی منحصر به فرد و بسیار سردی که دارد زندگی در این کشور را برای مهاجران سخت می‌کند به خصوص در کنار صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در این کشور هزینه‌های زندگی بسیار بالا است. هزینه‌های زندگی در کشور به صورت میانگین حداقل ماهی 1000 یورو است که نسبت به سایر کشورهای تحصیل رایگان، هزینه بالاتری را دارد.که بیشترین هزینه را مسکن به خود اختصاص داده است. در این کشور سالیانه یک‌بار پذیرش دانشگاهی صورت می‌گیرد. تحصیلات در مقطع دکترا در این کشور خودش شغل محسوب می‌شود و شرایط حقوقی بالایی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرد برای ورود به این مقطع باید شرایط ویژه ای را لحاظ کنید که مدارک بین‌المللی در کنار معدل مناسب به شما کمک می‌کند.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: