کد خبر: ۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

جالب است بدانید در اتریش پارکی وجود دارد که تابستان‌ها تبدیل به دریاچه می‌شود، چون دمای هوا افزایش می‌یابد، برف کوه‌ها ذوب می‌شود و چمن‌زارهای این پارک را کاملا غرق آب می‌کند.

......................................................................

بوی کتاب کهنه بوی مرگ آن است. این بوی تجزیه کاغذ، جوهر و چسب است. مواد ارگانیک حین تجزیه، مواد شیمیایی را در هوا رها می‌کند که ما آن را ترکیبی از بوی علف، وانیل و بادام تفسیر می‌کنیم. همچنین کتاب‌ها درباره بوهای گذشته‌شان می‌گویند مثل سیگار، گل‌های پرس شده بین صفحات و آب.

..............................................................

هنگام بازدید از جزیره سوکوترا در یمن فکر می‌کنید در یک سیاره دیگر هستید. بیش از 30 درصد پوشش گیاهی آن از جمله درخت‌ خون اژدها که وقتی بریده می‌شود صمغ قرمز از آن خارج می‌شود،‌ در هیچ جای دیگر زمین یافت نمی‌شود.

.........................................................................

در آلاسکا به مردم پول می‌دهد تا آن‌جا زندگی کنند. اگر کسی مقیم آلاسکا باشد و محکوم به جرمی نباشد، این ایالت سالانه بخشی از درآمد مواد معدنی خود را به خاطر آلاسکایی بودن به فرد مقیم این ایالت می‌دهد.

.........................................

دلفین‌ها حیوانات باهوش و بازیگوشی هستند که در سیرک‌های آبی از آن‌ها استفاده می‌شود. جالب است بدانید که دولت هند استفاده از دلفین‌ها برای سرگرمی‌های تجاری را ممنوع کرد و این کار را غیر انسانی نامید و تصریح کرد از نظر اخلاقی قابل قبول نیست که حیوانات را برای سرگرمی خودمان اسیر کنیم.

...........................................

در بیابان آتاکاما در شیلی،‌ یک درختچه 3000 ساله بسیار متراکم به نام «ایلارتا» وجود دارد که شبیه خزه‌ای است که یک صخره را پوشانده اما در واقع برگ‌ها و شاخه‌هایی است که آنقدر محکم و متراکم هستند که می‌توانید روی آن بایستید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: