کد خبر: ۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
پپ
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم:مریم سیادت

نقض قوانین مربوط به سگ و آدم!

دانشگاه ما برای دانشجویان مجرد یا متاهل، تعدادی آپارتمان تهیه کرده، اگر دانشجوها مایل باشند، می‌توانند یکی از این آپارتمان‌ها را اجاره کنند.

برای این آپارتمان‌ها و محوطه اطرافش، قوانینی وضع شده است. مثلا آوردن سگ یا هر حیوان دیگه به این محوطه ممنوع است. رانندگی با سرعت بیشتر از ۱۵ مایل در ساعت در این محوطه غیر مجازه. از جمله این قوانین این است که تعداد افراد هر خانه نباید از حد مشخصی بیشتر باشد. مثلا در آپارتمان‌های دو خوابه، نباید بیشتر از دو بزرگسال و سه بچه زندگی کنند.

در مدتی که در اینجا زندگی می‌کنم، آمریکایی‌ها برخی قوانین رو نقض می‌کنند، مثلا نه تنها با سگ داخل این محوطه میان، بلکه برخی سگ رو داخل خونه هم می‌برند! نه یکبار و دو بار که هر روز و هر شب. یکبار به مدیر مجتمع اعتراض کردم که چرا برخی آپارتمان‌ها سگ دارند، در صورتی که تابلوی «No Pets allowed» در جاهای مختلفی نصب شده؟ گفت: آن‌ها هماهنگ کردن و دانشگاه هم پذیرفته! من که متعجب شده بودم پرسیدم پس این تابلوها چیه؟طرف گفت: شما نمی‌تونی اعتراض کنی!

البته در مورد برخی خدمات دیگه هم که باید ارائه می‌کردن و از زیرش در رفته بودند، اعتراض کردم. طرف جواب داد که پالیسی ما عوض شده. به عبارت دیگه یعنی: «خدمات نمی‌دیم، حرفیه؟»

خب قاعدتا در این جور موارد، باید بگی حرفی نیست، اگر ناراضی باشی، باید بری جای دیگه. کشور خودت نیست که بخوای دنبال حقت بیفتی...

امروز ماجرا جالب‌تر شد. یکی از دوستان ایرانی هم دانشگاهی‌ام تماس گرفت و گفت برام مشکلی پیش اومده؛ آپارتمان دو خوابه داره، و چند ماه است خانواده‌اش رفتند ایران‌ و چند روزی است یکی از دوستانش از این فرصت استفاده کرده و پیش او رفته اما یه ایمیل تند و بی‌ادبانه از دانشگاه آمده که؛ شما قوانین را نقض کردی، چون تعداد نفرات‌تون زیاد شده!

خلاصه اینکه در اینجا اگر آمریکایی‌ها سگ بیارن داخل آپارتمان، نقض قانون محسوب نمیشه، ولی اگر غیر آمریکایی‌ها مهمان بیارن به منزل، نقض قانون محسوب میشه!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: