کد خبر: ۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
پپ
صفحه نخست » اخبار

مرکز ارتباطات آننبرگ وابسته به دانشگاه جنوب کالیفرنیا در گزارشی که به تازگی منتشر شد روشن کرده است که سینمای هالیوود به طور کلی در طول یک دهه گذشته در زمینه ایفای نقش بازیگران زن «پیشرفتی نداشته است».

پژوهش این مرکز روی ۱۰۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد در این فیلم‌ها که تنها 31/8 درصد شخصیت‌های ناطق، زن هستند. این آمار در ۱۱ سال گذشته ثابت بوده است.

«من نیز» نام کارزار معروفی است که در ماه‌های گذشته برای افشاگری در زمینه آزار جنسی علیه زنان به ویژه در سینما به راه افتاد و به رسوایی و اخراج چندین تن از نام‌های بزرگ سینمای جهان انجامید.

آمار این مرکز همچنین نشان می‌دهد که شمار مردان سفیدپوستی که در نقش‌های دارای دیالوگ بازی کرده‌اند در سال ۲۰۱۷ به دو برابر افزایش یافته است.

استیسی ال اسمیت، نویسنده اصلی این پژوهش به شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا گفت: «هالیوود برای خواسته زنان مبنی بر تأمین امنیت در محل کار هیچ کاری نکرده است که منجر به تغییر در وضعیت موجود بشود.»

وی در مورد آمار استخدام بازیگران زن برای ایفای نقش در فیلم‌ها گفت: «تا زمانی که این رویه در استخدام بازیگران عوض نشود، هیچ یک از آمار موجود تغییر نخواهد کرد.»

بر اساس برآورد پژوهشگران، اگر از هم اکنون در هر فیلم ۵ زن به بازیگران نقش‌های ناطق اضافه شود، در نهایت شمار بازیگران زن و مرد در سینمای هالیوود در سال ۲۰۲۰ به میزان برابر ۵۰ درصد خواهد رسید. برای آن‌که شمار بیشتری از زنان و رنگین ‌پوستان در سینمای هالیوود حضور پیدا کنند، سیاست‌های استخدامی این غول بزرگ فیلمسازی جهان باید اصلاح شود.

به نظر می رسد زنان کمی عجولانه منتظر نتیجه این کمپین هستند، آن‌ها نباید انتظار داشته باشند بلایی که طی دهه‌ها بر سرشان نازل شده یک شبه حل شود.

از سوی دیگر خبرها حاکی است هاروی وانیستین اصلی‌ترین متهم پرونده آزار و اذیت جنسی زنان به دنبال بستن پرونده خود است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: