کد خبر: ۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میر‌‌‌نظری

جهاني که در آن زندگي ميکنيم پر از شگفتيهاي گوناگون است. از شگفتيهاي طبيعي گرفته تا شگفتيهايي که ساخته دست بشر است. بعضيها کار عجيب و غريب ميکنند و بعضيها وسايل بهتآور ميسازند. برخي از اين ساختهها آسيب جدي به طبيعت يا زندگي عادي مردم ميزنند و برخي نيز براي خدمت به مردم و در جهت تأمين آسايش آنها به کار گرفته ميشوند. در اين شماره چند مورد از اين شگفتيهاي دنيا را معرفي خواهيم کرد.

1. در فلسطین دریایی وجود دارد که به نام بحرالمیت نام گذاری شده است. در این دریا که «دریای مرده» مشهور است؛ هیچ جانور یا گیاهی نمی‌تواند به طور دائمی در آن زندگی کند و آب آن 8 تا 9 برابر شورتر از آب اقیانوس هاست.

****

2. رودیل از اولین حامیان کشاورزی و رژیم غذایی ارگانیک بود. او در سن 72 سالگی در یک نمایش گفت: «هیچوقت در زندگی‌ام اینقدر خوب نبوده‌ام و می‌خواهم تا صدسالگی زندگی کنم...» او چند دقیقه بعد از این حرف فوت کرد.

****

3. حلزون‌ها موجودات ریزی هستند که اغلب دیده نمی‌شوند.هنرمند خوش‌ذوقی در آمریکا برای جلوگیری از له شدن حلزون ها در زیر پا، ابتکار جالبی به خرج داده است. او در مناطقی که حلزون‌ها بیشتر هستند، صدف حلزون‌ها را با طرح‌های شاد نقاشی می‌کند تا راحت‌تر دیده شوند.

****

4. در برزیل لاک پشتی در یک آتش سوزی به شدت آسیب دید و لاکش را از دست داد. این لاک پشت که به سختی زندگی خود را ادامه می‌داد با کمک چند پزشک توانست از مرگ حتمی نجات یابد. این پزشکان با فناوری چاپ سه بعدی برای لاک پشت زخمی لاک مصنوعی ساختند.

****

5. در کانادا از سال 2004 استفاده از روروئک برای کودکان ممنوع شد و استفاده از آن از 100هزار دلار جریمه تا شش ماه زندان را در پی دارد و علت آن هم تاثیر مخرب بر روی ستون فقرات کودک است.

****

6. در شهر بارسلون اسپانیا ساختمانی به نام خانه استخوانی وجود دارد که در حال حاضر موزه هنرهای معاصر بارسلونا است. در این ساختمان، برای طراحی نمای بیرونی از شکل مفاصل و جمجمه انسان ایده گرفته‌اند!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: