کد خبر: ۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
پپ
صفحه نخست » کنز

حجت‌الاسلام‌و المسلمین پناهیان

فردا همان روزی است که ممکن است هرگز آن را نبینی و دیروز همان روزی است که حتما دوباره آن را در قیامت خواهی دید. امروز همان روزی است که دو فرصت مهم در اختیار داری‌: یکی جبران خرابی‌های دیروز و دیگری زمینه‌سازی برای خوبی‌های فردا‌. فردای تو امروز ساخته می‌شود پس کار امروز را به فردا نینداز.

نقش ما در تاریخ

شرایط ما در این دوره از تاریخ مانند دور آخر «دو امدادی»‌ است. همه‌ مجاهدان و مظلومانی که قبل از ما بوده‌اند با زحمات فراوانی این دین را به دست ما رسانده‌اند و تا پیروزی راهی نداریم. منطقی نیست که در دور آخر مسابقه سستی کنیم و کل زحمات را به هدر بدهیم‌. دونده بیشترین انرژی خود را برای لحظه‌ آخر مسابقه می‌گذارد.

بلا و نعمت

هیچ گرفتاری و بلایی نیست‌، جز اینکه نعمتی آن را در بر گرفته است.

...............................................

قرآن در زندگی

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

باید کشور و مردم ما اخلاقا قرآنی باشند. باید قرآن را در زندگیمان ببریم. اخلاقمان قرآنی باشد، روابطمان قرآنی باشد، ازدواجمان، هسمرداریمان، بچه‌داریمان و همه چیزمان باید قرآنی و اهل بیتی باشد.

..............................................

ایمان به خدا و لذت دنیایی

آیت‌الله خوشوقت

کسی که دارای ایمان در حد بالاست، همه چیز برای او تفریح است. هر که تفریح می‌خواهد بیاید در این راه! تازه از نعمت‌های خدا هم بیشتر لذت می‌برد.

رابطه زبان و اعمال

در یک کلام زبان باعث سوراخ کردن کیسه اعمال است. هر چه اعضاء زحمت می‌کشند و جمع می‌شود یک حرکت زبان، کیسه را سوراخ می‌کند. خداوند خاکریز برای زبان قرار داده است؛ لب‌ها و دندان‌ها! اگر در برابر زن و فرزند غضبناک شدید باید از مهلکه خارج شوید و گرنه قطعا زمین خواهید خورد.

صراط مستقیم

صبح وقتی که از خواب بلند مي‌شويم باید ببینیم خدا چه گفته است؟ گفته است نماز بخوانید. ما باید بگوییم: «چشم.»؛ این می شود صراط مستقيم. وقتی بیرون دنبال كسب و كار رفتيم كسب و كار واجب براي نفقه زن و بچه؛ این می‌شود صراط مستقيم. وقتی در راه، زن‌ها را ديديم به آن‌ها نگاه نمي‌كنيم؛ این می‌شود صراط مستقيم. وقتی مي‌خواهيم حرف بزنيم، دروغ نمي‌گویيم؛ این می‌شود صراط مستقيم؛ همين.

..............................................

یاد مرگ

آیت‌الله‌ مشکینی

شما را به خدا، گاهی تنها بنشینید. علی‌علیه‌السلام می‌فرماید: گاهی تنها برو بیرون،کسی هم با تو نباشد، برو جلوی آن‌ها که خوابیده‌اند، در آن‌جایی که همیشگی خوابیده‌اند، بگو السلام‌علیکم یا اهل ‌ادیار! ذکرالموت عبادهًْ و یجب علی کل اسنان ان یذکر الموت (یاد نمودن مرگ، عبادت است و بر هر انسانی واجب است که مرگ را یاد کند) جلوی آن‌ها بایست و با آن‌ها صحبت کند.

مبارزه با هوای نفس

امام‌زمان‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه از ما توقع دارد، یک خرده با هوای نفس مخالفت کنیم. بیایید از این اسارت نفس، بیرون برویم. بیایید از اسارت شیطان بیرون برویم. انسانی باشیم که وقتی فرشته‌ها می‌آیند گناهان شما را بنویسند و ببرند، فقط بیایند و بروند، ماه بگذرد و از شما چیزی ننویسند.

*******

نماز اول وقت

آیت الله قاضی

مرحوم آقای سید هاشم رضوی هندی می فرمایند: روزی یکی را به محضر آقای قاضی آوردند که مثلا آقا دستش را بگیرد و راهنمایی اش کند. مرحوم آقای قاضی فرموده بودند: «به این آقا بگویید که نماز را در اول وقت بخواند.» بعد معلوم شد که آن آقا وسواس در عبادات داشته و نماز را تا آخر وقت به تأخیر می انداخته است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: