کد خبر: ۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

شهید مدافع حرم ستار اورنگ به روایت همسر

دفاع از حرم آل‌الله مخصوصا دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب‌ کبری‌سلام‌الله‌علیها افتخاری بزرگ برای شیعیان جهان است. و آن زمان که تکفیری‌ها پای به زینبیه گذاشتند مردان غیور ایران زمین برای دفاع از اعتقادات خود و حرم عمه سادات و نجات مردم مظلوم سوریه رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شام شدند. تا نگزارند بار دیگر دخت علی‌ مرتضی‌‌علیه‌السلام به اسیری رود.

یکی از این بزرگ‌مردان عرصه جهاد و شهادت ستار اورنگ بود که لیاقت پاسداری و دفاع از حرم را از دستان پرمهر حضرت زینب‌سلام‌الله‌علیها دریافت نمود. و با فدا کردن جان خود در این راه مفتخر به کسب مدال شهادت شد. کتاب سردار مهربانی‌‌ها بخش کوچکی از معرفت، اخلاق و اخلاص زندگی این شهید والامقام است که با همکاری همسر شهید سرکار خانم بگدلی به ثمر نشسته است. شهید سردار ستار اورنگ اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از حرم حضرت زینب‌سلام‌الله‌علیها است که سال گذشته در عملیات مستشاری در جبهه‌های حلب سوریه به دست تروریست‌های داعش در شهر ریتان شربت سرخ شهادت را نوشید.

بخش‌هایی از کتاب

شهید ستار اورنگ در سال 1341 در روستای نقارخانه شهرستان یاسوج، استان کهکیلویه و بویراحمد به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستا به پایان رسانده و برای دبیرستان راهی یاسوج شد. بعد از اول متوسطه درس را رها کرده و بدون هماهنگی با خانواده عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد. خانواده نتوانست برای ادامه تحصیل او را از جبهه باز‌گرداند. از هجده سالگی وارد سپاه شد و به خاطر علاقه به فنون نظامی دوره‌های مختلف را دیده و مربی سلاح و تاکتیک شد. و در عصر جمعه شانزده بهمن سال 1394 پرونده زندگی دنیایی‌اش بسته شد.

سرباز ولایت

ولایت‌مداری در زندگی ایشان مقوله‌ایی بود که من در بیان آن قاصرم و نه تنها من، که هر زبان و قلمی در این زمینه الکن و معذور است. زندگی ما بر اساس ولایت و در محور ولایت در جریان بود. با کسانی که از روی جهل و یا عصبانیت با ولایت مشکل داشتند، مدارا می کرد تا با زبان ملایمت آن‌ها را متقاعد کند که اشتباه می‌کنند. اما با کسانی که دشمنی آن‌ها از روی آگاهی و آرامش بود، منش و عکس‌العملش فرق می‌کرد. پاسخ‌های کوبنده به آن‌ها می‌داد و برابرشان کوتاه نمی‌آمد. با اینکه به صِله‌رحم خیلی اهمیت می‌داد، ولی با برخی از کسانی که دست از دشمنی ولایت برنمی‌داشتند کلا قطع رابطه کرده بود. سینه‌چاک و عاشق ولایت بود و این عشق و علاقه از او به من و فرزندانمان منتقل شده بود.

شناسنامه کتاب

کتاب «سردار مهربانی‌ها» به روایت همسر شهید مدافع حرم «شهید ستار اورنگ» است. که به کوشش «مهدی گودرزی» و به همت انتشارات «تقدیر» به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: