کد خبر: ۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
پپ
گزارشی از سومین جشنواره چادرهای آسمانی
صفحه نخست » پرونده 1

حنانه مقدادی

چه نیکو گفته‌اند قدیمی‌ها که «قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر، گوهری»... درست است که همه می‌دانند طلا قدر و قیمت دارد اما انصافا هیچ‌‌کس به اندازه یک زرگر ماهر نمی‌تواند این قدر و قیمت را دریابد... اصلا این یک قانون کلی است... تا وقتی ارزش چیزی برای کسی مشخص نشده و او با تمام وجود آن را حس نکند، نمی‌تواند قدرش را بداند... مثلا همین وقت که بارها در وصفش از زبان بزرگان شنیده‌ایم که طلاست و پر بها، اما به راحتی به هدرش می‌دهیم و سرسری از آن می‌گذریم چرا که هنوز نفهمیده‌ایم چه گوهر گرانبهایی داریم... حالا از این گوهرهای گرانبها در زندگی ما کم نیست... بعضی از آن‌ها که عجیب قیمتی هستند و ارزشمند... گنجی عظیم که از روزگاران قدیم به ما ارث رسیده است... آن هم نه به راحتی، که جان‌های زیادی به پایش فدا شده و خون‌های زیادی به زمین ریخته تا صحیح و سالم به دست ما برسد... و حالا این ما هستیم که باید قدرش را بدانیم و چون تخم چشم‌مان از آن محافظت کنیم و به نسل بعد از خودمان بسپاریم... آنان که طعم شیرین داشتن را چشیده‌اند مانند همان زرگری شدند که قدر زر را خوب می‌شناسد... و این زرگران ماهر سرزمین من کم نیستند... بانوانی اسمانی که نور عفاف و حیا بر دل دارند و تاج حجاب بر سر... و آنقدر خوب می‌دانند ارزش این ارثیه‌های قیمتی را که لایق تقدیر و بزرگداشت هستند... معاونت اجتماعی نیروی انتظامی سه سال پیاپی است که با برگزاری جشنواره ای به نام «چادرهای آسمانی» سعی کرده گامی در این راستا بردارد و ما هم این هفته می‌خواهیم گزارشی کوچکی از این کار ارزشمند را تقدیم نگاه مهربان شما کنیم... همراه‌مان باشید...

در غیاب سایرین:

12 دیماه سال 84 بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی «طرح راهکارهای اجرایی گسترش عفاف و حجاب» را به تصویب رساند و 26 وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرای را موظف کرد در جهت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گام بردارند و برای آنان وظایفی در نظر گرفت. سازمان صدا و سیما با 31 وظیفه صدر نشین این دستگاه‌هاست و بعد از آن وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش قرار دارد اما در این بین به خاطر غیبت سایر نهادها و عملکرد ضعیف‌شان در این زمینه، خیلی‌ها نیروی انتظامی را متولی این امر می‌شناسند. نیرویی که به خاطر اقدامات سلبی که در لیست وظایفش نوشته شده باید آخرین حلقه این زنجیره باشد. البته وظایف این نیرو فقط به اقدامات سلبی خلاصه نمی‌شود و در بخش ایجابی و ترویجی نیز این نیرو می‌تواند گام‌های مؤثری بردارد که الحمدالله معاونت اجتماعی نیروی انتظامی چند سالی است همت به خرج داده و اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده است. یکی از این اقدامات برگزاری جشنواره «چادرهای آسمانی» است که امسال سومین دوره خود را پشت سر گذاشت. هر سال چند ماه قبل از برگزاری جشنواره فراخوانی داده می‌شود و از هنرمندان مختلف دعوت به عمل می‌آید تا آثار هنری ـ تبلیغی خود در زمینه عفاف و حجاب به دفتر جشنواره ارسال کنند تا پس از داوری نفرات برتر در آیین اختتامیه این جشنواره معرفی شده و از آن‌ها تقدیر به عمل آید. امسال هم فعالین حوزه عفاف و حجاب دست به قلم و طرح و رنگ شدند و آثار ارزشمندی به خصوص در عرصه هنر «موشن گرافیک» خلق کردند. آیین اختتامیه این جشنواره که در واقع یک گردهمایی با حضور دغدغه‌مندان عرصه عفاف و حجاب هست همیشه مهمانان ارزشمندی دارد که با سخنرانی یا حضور خود این محفل را رونق می‌بخشند.

خوشامدگویی، رسم آغازین جشنواره:

به رسم هر محفل و مجلسی، در ابتدا از طرف بانیان برپایی این مراسم خوشامدگویی خدمت حاضرین جلسه گفته می‌شود که سردار سعید منتظر المهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی مسئولیت این امر بر عهده داشت. (سردار منتظر المهدی چند روز بعد از مراسم بعد از 5 سال خدمت در این سمت، از معاونت اجتماعی با حکم فرمانده ناجا از سمت خود کنار رفت تا ادامه به عنوان مشاور فرمانده ناجا فعالیتش در نیروی انتظامی ادامه بدهد.) سردار منتظر المهدی در سخنان خود ضمن خوشامدگویی به حضار اظهار داشت: دوام هر جامعه به هنجارمندشدن تک تک اعضای جامعه بستگی دارد. رعایت هنجارها لازمه زیست هنجارمند و مسالمت آمیز در جامعه است.

وی افزود: هنجار‌ها برگرفته از قواعد عام یک جامعه می‌باشد. حجاب نیز مبتنی بر قوانین کشور است. طبیعی است برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب صرفا امورات فرهنگی کارساز نیست، بلکه باید در باور‌های دینی عمیق به آن پرداخته شود.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب باید به میدان بیایند و کسانی که دارای تریبون هستند باید در این حوزه پیشگام باشند.

سخنگوی نیروی انتظامی عنوان کرد: نیروی انتظامی که به عنوان آخرین ایستگاه در بین بیست و اندی دستگاه، مسئولیت پاسداری از ارزش‌ها و فرهنگ عفاف و حجاب را برعهده دارد هم اقدامات خود را به انجام می‌رساند. در حوزه ایجابی مه وظیفه معاونت اجتماعی است با ادبیات تشویق، ترغیب، تکریم و تعلیم و البته ترمیم اقدامات خودش را انجام می‌دهد. مأموران دیگر بخش‌های نیروی انتظامی هم که در این حوزه مسئولیتی دارند صرفا جهت باز اجتماعی کردن معدود افرادی که اصرار و پافشاری بر هنجارشکنی خودشان می‌کنند مسئولیت اقدامات سلبی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم که برخی رفتار‌هایی که ما امروز در جامعه شاهد آن هستیم حکایت از اعتقاد افراد ندارد. برخی رفتار‌های هنجارشکنانه همچون بدحجابی به باور‌های افراد ارتباطی ندارد، بلکه براساس امیال آن‌ها ظهور و بروز می‌کند. زنان و مردان ما بالفطره دین‌مدار هستند و این ما هستیم که باید چرا‌غ‌های فطرت آن‌ها را روشن کنیم.

سردار منتظرالمهدی در پایان صبحت‌های خود گفت: برخی هیجانات و مشکلات روانی همچون خودجلوه‌گری، خشم و... ریشه در تفکرات دارد. این نوع رفتار‌ها باید درمان شود. این امر نیز با کار گروهی اتفاق می‌افتد.

آموزش و پرورش اولین و مهم‌ترین پایگاه در موضوع عفاف و حجاب

اولین مهمان ارزشمند مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره چادرهای آسمانی که پشت تریبون رفتند و دقایقی در ارتباط با اهمیت موضوع عفاف و حجاب سخنرانی کردند حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری، ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بود. در این بخش از گزارش خلاصه‌ای از آنچه که حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری بیان داشتند، تقدیم نگاه‌تان می‌شود تا شما هم مثل ما بهره‌ای از این سخنان برده باشید:

ـ فهرستی طولانی از فضلیت‌ها همیشه در کنار کلمه چادر به چشم می‌خورد و بانوان رشید و مجاهد با همین پرچم در طی قرون و اعصار در زمانه خود خوش درخشیدند و توانستند در احیای ارزش‌های فاطمی با همین نماد و پرچم به میدان بیایند. بی‌جهت نیست که می‌بینم در بین مهم‌ترین توصیه‌ فرزندان شایسته و برگزیده حضرت زهرا‌سلام‌الله‌علیها یعنی شهدای عزیز و عالی قدرمان همواره توصیه به حجاب وجود داشته است.

ـ احکام الهی بر مبنای حکمت‌ها هستند. احکام، صادره از حکیم مطلق است و هر چه بر رشد و خرد انسان‌ها می‌گذارد بخش‌های تازه‌‌ای از این حکمت‌ها رونمایی می‌شود. از جمله در ارتباط با حجاب ملاحظه می‌فرمایید که ظاهرش یک حکم شرعی است اما حاوی اسرار و حکمت‌های فراوانی‌است که امروز با توجه به توسعه دانش بشری بخش‌هایی از آن آشکار شده است. این موضوع به ظاهر ساده، یکی از پیچیده‌ترین موضوعات شرعی است که ابعاد روان‌شناختی، معرفت‌شناختی، انسان‌شناختی، جامعه‌شناختی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی را داراست.

ـ خوش‌بختانه طی سال‌های گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در محافل مختلف در حوزه‌های گوناگون ذیل مقوله حجاب و البته مسأله گسترده‌تر و عمیق‌تر عفاف مطالعات زیادی صورت گرفته و تحلیل‌های خوبی ارائه شده است که در حقیقت به دنبال پاسخگویی به این مطلب بودند که این ارزش بزرگ چه نقشی در تحقق حیات طیبه دارد؟

ـ ما باید نگاه‌مان به موضوع عفاف و حجاب به تعبیر امروزی‌ها یک نگاه 360 درجه باشد. نمی‌توانیم به موضوعی با این درجه از اهمیت و با وجود ابعاد گسترده‌ای که دارد، یک نگاه سطحی یا محدود و یک‌جانبه داشته باشیم.

ـ اهمیت موضوع عفاف و حجاب از اینجا فهمیده می‌شود که از همان روز نخست دشمنان در مقابل این مسأله عملیات گسترده و پیچیده‌ و همه جانبه‌ای را طرح‌ریزی کرده و به اجرا می‌رسانند و از آن به عنوان یک راهبرد اصلی برای مقابله با نظام اسلامی بهره می‌جویند. آن‌ها بسیار حساب‌شده و دقیق با سرمایه‌گذاری‌های بسیار گسترده و با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای ـ اجتماعی خود مشغول عملیات هستند که سیاسی کردن مسأله حجاب یکی از اقدامات آن‌ها در طول این سال‌ها بوده است. همه این‌ها نشان‌دهنده اهمیت موضوع عفاف و حجاب است.

ـ همانطور که گفتم در زمینه پژوهش و مطالعه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و مطالعات راهبردی زیادی صورت گرفته و در حوزه سیاست‌های اصلی قرار گرفته است. در بخش قوانین و مقررات هم ما دچار فقر اساسی نیستیم و مواد قانونی در این زمینه موجود است اما چرا در حوزه عفاف و حجاب آنگونه که می‌خواهیم کارها پیش نمی‌رود و آثارش برای مؤمنین جلوه نمی‌کند؟ به نظر من پاسخ این مطلب در مخاطره‌ای است که ما در سطح جامعه با آن روبرو هستیم و آن نگرش سطحی به این مقوله مهم است که حتی در بین جماعتی از نخبگان و خواص هم به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد ما هنوز به اهمیت این موضوع، جایگاه، آثار و ابعادش ایمان نیاوردیم.

ـ ما دستگاه‌ها و نهادهای زیادی داریم که در قضیه حجاب وظایفی برای آن‌ها تعریف شده ولی آنطور که باید جدی گرفته نشده است. اگر این موضوع اساسی آنگونه که در نیروی انتظامی اخذ به قوت شده در سایر مجموعه‌ها هم به همین اندازه مورد توجه قرار می‌گرفت وضع ما به مراتب بهتر از الان بود. اگر همه احساس وظیفه می‌کردند و خودشان را به تغافل نمی‌زدند و موضوع را به گردن دیگری نمی‌انداختند و سهم خودشان را انجام می‌دادند ما با وضعیت کنونی مواجه نبودیم. البته منکر تلاش‌ها نیستیم اما همه ما متهم هستیم و باید در این زمینه پاسخگو باشیم.

ـ شاید یک مطالعه اولیه به ما نشان بدهد که اصلی‌ترین جایی که باید در ارتباط با این موضوع حیاتی مورد توجه قرار گیرد و سرمایه‌گذاری حکیمانه، عالمانه و هنرمندانه داشته باشد «آموزش و پرورش» است. آنجایی که اساسا مبادی ذهنی و تمایلات کودکان و نوجوانان ما در ارتباط با این موضوع شکل می‌گیرد. از آموزش و پرورش است که ما می‌توانیم این جوشش ارزشی را داشته باشیم.

ـ بعد باید همین طور بیایم جلو و مثلا سراغ مسجد و روحانیت و ائمه جمعه که دارای نقش‌های بسیار گسترده در عرصه فرهنگ عمومی و حوزه‌های تربیتی هستند برویم و یا دانشگاه‌ها و رسانه‌ها را مورد توجه قرار بدهیم و ببنیم کارنامه هر کدام در این حوزه به چه صورت است. همه این نهادها و دستگاه‌ها باید توضیح بدهند چه اقداماتی را انجام دادند.

ـ بعد از این مرحله، باید یک توجه جمعی و یک بیدار عمومی نسبت به این مسأله اتفاق بیفتد. یعنی علاوه بر چیزی که به نهادهای حاکمیتی ما مربوط می‌شود باید در فضای افکار عمومی و در خانواده‌ها هم اتفاقی بیفتد. من به عنوان یک شاهد نزدیک عرض می‌کنم ما کمترین گفتگوهای اساسی و جدی و نزدیک با جامعه جوان‌مان در این موضوع داشتیم. یعنی به رغم اینکه به نظر می‌آید در ارتباط با این موضوع زیاد کار شده باشد من عرض می‌کنم کمترین میزان گفتگو، مواجه و طرح مسأله در ارتباط با این موضوع اتفاق افتاده است.

ـ به نظرم در این ایام که هر سال این پرچم به یاد شهدای مسجد گوهرشاد برافراشته و این موضوع مطرح می‌شود باید به سمت یک تمصیم جمعی، ملی و همگانی برای ترویج این ارزش بنیادین و تعمیق و ریشه‌دار کردن آن و مقابله با مخاطراتی که متوجه این ارزش است برویم.

وقتی صحبت از حجاب و چادر به میان می‌آید، بی‌شک باید پای صحبت بانوان هم نشست و کلام کسانی که زندگی‌شان با این ارزش متعالی گره خورده و خوب قدر و قیمتش را می‌دانند را شنید. دکتر «مریم حاج عبدالباقی»، بانوی نام‌آشنای حوزه و دانشگاه مهمان دیگر محفل چادرهای آسمانی بود که در باب عفاف و حجاب نکات جالب و لطیفی را بیان داشت که در ادامه بخشی از آن‌ها در کنار هم از نظر می‌گذرانیم:

ـ«وَكَذلِكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَكونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدًا...» چه دشمنان بپسندند و چه نپسندند و چه ما متوجه شده باشیم و چه متوجه نشده باشیم ما این امت وسط مورد اشاره آیه را با همت امام و شهدا و نیروهای انقلابی‌مان در انقلاب اسلامی ایجاد کردیم. این امت وسط در زمینه حجاب و زمینه معرفی زن به جامعه هم یک خط وسطی را ایجاد کرده است.

ـ من خودم سال 84 که می‌خواستم برای همایشی مقاله‌ای بنویسم متوجه این موضوع شدم. موضوعی که من برای مقاله‌ام انتخاب کرده بودم «مقایسه روش قرآن در طرح مسأله حجاب با روش جمهوری اسلامی» بود. در ذهن خودم هم این پیش فرض را قرار داده بودم که روش قرآن روش نمونه و بی‌عیب و نقص است اما روش جمهوری اسلامی حتما خیلی عیب و ایراد دارد. در نتیجه با ذهنیت نمره زیر 10 برای جمهوری اسلامی تحقیقاتم را شروع کردم.

ـ وقتی که کار کمی جلو رفت به آیاتی رسیدم که متوجه شدم باید به جمهوری اسلامی نمره نمونه داد. یکی از آیات بیشتر که بیشتر به گوش ما خورده ابتدای آیه تطهیر است که خداوند می‌فرماید: «وَقَرنَ في بُيوتِكُنَّ وَلا تَبَرَّجنَ تَبَرُّجَ الجاهِلِيَّةِ الأولى...» در آیه به خانم‌ها سفارش می‌شود در خانه‌ها قرار داشته باشند و اگر می‌خواهند در جامعه حاضر شوند بدون تبرج باشد. شاید بتوانیم بگوییم تا عصر قاجار هم زن‌های ایرانی هنگام حضورشان در اجتماع تبرج نداشتند. در حقیقت تبرج ارمغان غرب‌زدگی و استعمار برای جوامع اسلامی بود.

ـ اما آیه بعدی که قرن‌ها مورد غفلت قرار گرفته و همین غفلت باعث شده تهاجم فرهنگی دشمن تا حدودی به بار نشیند و استعمار بتواند بی‌حجابی را به زن‌ها تحمیل کند، آیه 34 سوره احزاب است:«وَاذْكُرْنَ مَا يُتْلَى فِي بُيُوتِكُنَّ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ وَالْحِكْمَةِ» یعنی در کنار شرط عدم جلوه‌گری و تبرج و زینت‌گرایی برای حضور اجتماعی خانم‌ها، خداوند در این آیه به آن‌ها دستور می‌دهد که در خانه‌هایشان درس بخوانند. این چیزی بود که ما در عصر قاجار و در ابتدای عصر پهلوی نداشتیم و زن‌ها حتی بلد نبودند اسم خودشان را بنویسند. اما جمهوری اسلامی توانست زن را با عدم تبرج و با ارتقای فرهنگی به عرصه اجتماع بکشاند. حالا ما بانوان زیادی داریم که بدون تبرج در دانشگاه‌ها مشغول تدریس هستند، ما بانوان ورزشکاری داریم که هم حجاب دارند و هم در ورزش حرف اول را می‌زنند. این‌جا بود که در تحسین جمهوری اسلامی من کلاه از سرم افتاد. متوجه شدم جمهوری اسلامی موفق بوده یک خط سوم، به معنای خط وسط،‌ یعنی خطی که نه افراط است نه تفریط را پایه‌گذاری کندکه اصل و اساسش مال قرآن است و هنر اجرایش متعلق به ولایت فقیه.

ـ زنانی که در جهان فکر می‌کردند اگر بخواهند با پوشش و حیا و نجابت باشند باید از فعالیت‌های اجتماعی فاصله بگیرند با خط سومی روبرو شدند که نشان می‌داد می‌شود هر دوی این‌ها را در کنار هم پیش برد.

ـ من در طی تحقیقاتم برای نوشتن آن مقاله به این نتیجه رسیدم، آن چیزی که باعث شده زنان ما در عصر پهلوی بی‌حجاب شوند،‌ میل به بی‌حجابی و بی‌عفتی نبوده بلکه جهل‌ آن‌ها به هویتشان و تمایلشان به سیستم و نظام غربی مسبب اصلی بوده است. در حال حاضر هم به عقیده من ما هنوز همین مشکل را داریم. ما اگر غرب‌زدگی‌مان را درمان کنیم، ‌بی‌حجابی به عنوان یکی از میوه‌های تلخ و زقوم غرب‌زدگی درمان می‌شود.

من یک استدلال ساده می‌کنم. شما فکر کنید در غرب مد شود که خانم‌ها برای زیبایی عمامه بگذارند و شنلی از گردن به پایین بپوشند، آیا آن دست از خانم‌های غرب‌زده ما از این مدل کپی‌برداری نمی‌کنند؟! مطمئنا این کار را انجام می‌دهند پس مسأله آن‌هایی به مسیر اشتباه گرایش پیدا کردند این نیست که گرمشان است یا فکر می‌کنند باید آزاد باشند بلکه مسأله‌شان این است که می‌خواهند غربی باشند.

ـ به طور طبیعی خداوند زن را به صورتی آفریده که می‌خواهد مطلوب باشد ما اگر بتوانیم در تبلیغاتمان به زن بیاموزیم که اگر تو با بدن، مو قیافه، چهره، آرایش بخواهی مطلوب باشی قطعا افرادی از این حیث از تو جلوتر هستند و تو نمی‌توانی در این مسابقه به آرامش برسی ولی اگر با فکر و شخصیت و منش و نجابتت بخواهی در این مسابقه شرکت کنی،‌ می‌توانی گوی سبقت را از بقیه بربایی.

یک مهمان ویژه

یکی از بخش‌های جذاب جشنواره چادرهای آسمانی که معمولا هر سال در لیست برنامه اختتامیه قرار می‌گیرد دعوت از بانوان تازه مسلمانی است که شاید بیشتر هر کس دیگری ارزش حجاب را درک کنند چرا که آن را با سختی به دست آوردند. امسال هم یک بانوی 25 ساله برزیلی که 6 سال پیش با خواندن زندگی امام‌حسین‌علیه‌السلام به دین مبین اسلام علاقه‌مند و آن را انتخاب کرده است، مهمان مراسم پایانی این جشنواره بود تا از شیرینی این مسیر برای حاضران در جلسه سخن بگوید. او درباره نحوه آشنایی‌اش با دین مبین اسلام گفت: «من با توجه به مشکلاتی که در زندگی‌ام پیش آمده بود ارتباط خوبی با خدا نداشتم تا اینکه در جایی مشغول به کار شدم، در منطقه لبنانی‌های زیادی زندگی می‌کردند، یکی از آن‌ها به من کتابی با نام «اسلام، پیامبر و اهل بیت» را معرفی کرد. من وقتی در این کتاب درباره زندگی امام‌حسین‌علیه‌السلام خواندم، اصلا نمی‌توانستم باور کنم چطور می‌شود این اتفاقات افتاده است، خیلی دلم سوخت، می‌خواستم داد بزنم، می‌خواستم مسلمان بشوم و مسلمان شدم.»

جشنواره چادرهای آسمانی مصداق امر به معروف است

و اما بعد از صحبت‌های این میهمانان و برنامه‌های مختلف دیگر چون شعرخوانی و اجرای دو قطعه موسیقی توسط یکی از خوانندگان خوب کشورمان دیگر نوبت آن بود که سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی به روی صحنه بیاید و از جشنواره‌ای که در زیرمجموعه تحت امر او و به همت همکارانش برگزار شده بود اندکی سخن بگوید.

سردار اشتری با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهیدان مدافع حریم و حرم و عرصه نظم وامنیت سخنان خود را آغاز کرد و در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سومین جشنواره چادرهای آسمانی به ویژه سردار «سعید منتظرالمهدی» بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی مصداق «امر به معروف» است. امروز پرداختن به موضوع عفاف و حجاب یک امر ضروری است و اگر می‌خواهیم از ارزش‌های انقلاب و اسلام پاسداری و تدابیر حکیمانه حضرت امام‌ره و رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم به جد باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عمل و اقدام کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مردمان جامعه و کشور ما فطرتا با عفاف و حجاب موافق هستند و براساس پیمایشی که صورت گرفته؛ بیش از 70 درصد از بانوان جامعه ما قائل به عفاف و حجاب هستند، حتی آن‌هایی که در ظاهر رعایت نمی‌کنند، معتقدند که امنیت و آرامش در پناه عفاف و حجاب خواهد بود.

سردار اشتری تأکید کرد: حجاب یک موضوع فطری است و باید براساس وظیفه در این حوزه اقدام کنیم، غالب جوانان ما به این امر مهم اعتقاد دارند و اندک افرادی هستند که با عناد موضوع بی حجابی و بدحجابی را دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: عده ای در خارج از کشور نشستند و برای زنان عفیف جامعه ما برنامه می‌ریزند و تصمیم می‌گیرند که باید بگویم این افراد دارای مشکلات روحی و روانی هستند و بنا به دلایلی نتوانستند خودشان را با مردم فهیم، فرهنگی و با شعور کشور تطبیق دهند و به خارج رفته و شعار بدحجابی سر می‌دهند و ایامی را نیز برای به نمایش گذاشتن حرکاتی زشت، تعیین می‌کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید مطالبه آحاد مردم باشد چرا که معتقدیم پرداختن به این موضوع باعث ارتقاء امنیت جامعه می شود.

بخش شیرین تقدیر و اهدای جوایز

سومین جشنواره چادرهای آسمانی طبق سنوات گذشته با بخش شیرین تجلیل از بانوان فعال محجبه و اهدای جوایز به برگزیدگان رقابت فرهنگی ـ هنری در رشته موشن گرافیک به کار خود پایان داد.

امیدواریم این حرکت ارزشمند در سال‌های دیگر هم با قدرت و ارتقای هر چه بیشتر سطح کیفی آن ادامه یابد و در کنار آن دیگر نهادها و سازمان‌های مربوطه با حوزه عفاف و حجاب هم دست به کار شوند و آنچه وظیفه دارند به انجام رسانند تا شاهد یک حرکت جمعی و اثربخش در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشیم.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: