کد خبر: ۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

در دنیای پیرامون ما موجودات و اتفاقات جالبی وجود دارد که اغلب ما بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شویم و معمولا با وجود استفاده فراوان از آن‌ها به توجه چندانی به آن‌ها نداریم. این اتفاقات عجیب برای خودشان دنیای جالبی دارند. از شکل‌گیری و کاربردشان تا طول عمر و قابلیت‌هایی که دارند. سعی داریم تا تعدادی از آن‌ها را با هم مرور کنیم.

1. سازمان جهانی محیط زیست می‌توانست هر حیوان یا نمادی را برای لوگوی خود انتخاب کند، اما ترجیح داد لوگوی این سازمان تصویر یک پاندا باشد. دلیل انتخاب این حیوان برای استفاده در لوگو این بود که با توجه به رنگ سیاه و سفید پاندا، هزینه چاپ این سازمان کمتر می‌شود.

2. دست‌خط افراد می‌تواند علائم روانشناسی مهمی از شخصیت آن‌ها را نشان دهد. فاصله زاد بین حروف و لغات به معنای شخصی آزاد و آرام و حروف نزدیک به هم نشان دهنده شخصی بیزار از تنهایی و فضول است. حروف بزرگ نشان دهنده شخصیت برونگرا و حروف کوچک نشان دهنده شخصیت خجالتی است.

3. شادی و رضایتمندی براساس تحقیقات روانشناسی کسانی که پول خود را صرف سفر و تجربه می‌کنند، به مقدار قابل توجهی از کسانی که پول خود را صرفا برای مادیات خرج می‌کنند خوشحال‌تر و رضایتمندتر هستند.

4. دانشمندان موفق به تولید شیر آزمایشگاهی با منشا شدند. آن‌ها همچنین در حال تولید گوشت در آزمایشگاه هستند تا در آینده علاوه بر تامین مواد غذایی، گیاه‌خواران نیز بتوانند از گوشت، شیر و دیگر محصولات لبنی استفاده کنند.

5. گذاشتن لیوان آب کنار استکان قهوه ترک یک رسم به جامانده از ترکان عثمانی است. اگر مهمان ابتدا قهوه را برمی‌داشت، میزبان متوجه می‌شد که مهمان غذا خورده است و اگر آب را بر‌می‌داشت یعنی غذا نخورده است و باید برایش غذا بیاورد!

6. جلد کتاب و مجلات ‌ یکی ازجذابیت‌ها و راه‌های انتخاب آن برای مطالعه است. جالب است بدانید یک کتاب‌فروشی در استرالیا تمامی کتاب‌هایش را با کاغذ جلد کرده تا ازقضاوت کتاب از روی جلد توسط مشتریان خودداری شود.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: