کد خبر: ۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

تخم‌مرغ: 2 عدد متوسط

پودر قند: 200 گرم

روغن جامد: 100 گرم

روغن مایع: 10 گرم

وانیل: 4/1 قاشق چای‌خوری

آرد: 150 گرم

کشمش حدود: 80 تا 100 گرم

طرز تهیه

ابتدا پودر قند یا پودر شکر را به همراه روغن جامد و روغن مایع در ظرف هم‌زن می‌ریزیم و حدود 3 تا 4 دقیقه با هم‌زن می‌زنیم تا کاملا مخلوط شود و به رنگ سفید تبدیل شود‌. باید توجه داشته باشید که وقتی مواد خشک هستند با دور کند هم‌زن و وقتی کمی مخلوط روغن و پودر قند مخلوط شدند و از خشکی در آمدن با دور تند هم می‌زنیم. بعد از سفید شدن مواد تخم‌مرغ‌ها را تک تک به مواد اضافه می‌کنیم و حدود 30 ثانیه برای هر کدام زمان می‌دهیم.

یعنی وقتی که تخم مرغ اول مخلوط شد بعد از 30 ثانیه تخم‌مرغ بعدی را به آن اضافه می‌کنیم و به همراه آن وانیل را به مواد اضافه می‌کنیم.

آرد را زمانی به مواد‌مان اضافه خواهیم کرد که تخم‌مرغ بعدی ما مخلوط و درهم شده باشد‌، آرد را به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم در حدی که‌ مواد با یکدیگر مخلوط شوند و سپس کشمش‌ها را به آرد اضافه می‌کنیم و آن را با یک وسیله مانند قاشق هم خواهیم زد.

مواد را بر روی یک سینی فر می‌گذاریم و از افزودن روغن به سینی فر و یا کاغذ پرهیز می‌کنیم.

تمامی مواد را با یک قاشق کوچک در همه جای سینی با فاصله پر می‌نماییم و آن را در فری قرار می‌دهیم که از قبل حدود 20 ‌دقیقه با ضمن حرارت 20 درجه مهیا نموده‌ایم. سینی را در قسمت بالای فر قرار می‌دهیم و حدود یک ربع منتظر می‌‌مانیم تا عملیات پخت صورت بگیرد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: