کد خبر: ۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
پپ
صفحه نخست » اخبار

در‌حالی‌که در اقدامی هماهنگ بسیاری از رسانه‌های زنجیره‌ای سرویس‌های اطلاعاتی غرب مانند «بی‌بی‌سی» و «دویچه وله» و «یورو نیوز» و اخبار و گزارش‌های راهپیمایی عظیم و ده‌ها میلیونی ملت ایران در روز قدس را به طور کلی سانسور نموده و هیچ‌گونه خبر یا گزارشی از آن مخابره نکردند، رادیو زمانه که از بودجه سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی هلند و همچنین برخی نهادهای وابسته به سازمان CIA مانند «خانه آزادی» تأمین می‌شود، با ارائه یک گزارش هیجانی و آماتوری (که تقریبا در خود این رسانه هم سابقه نداشت) راهپیمایی گسترده روز قدس را «راهپیمایی‌های چند ده نفره» خواند و برای اثبات ادعایش چند فیلم نیز ضمیمه کرد؛ از جمله فیلمی کوتاه از درگیری لفظی گروهی از مردم با یکی از مسئولان دولتی که گویا همین موضوع باعث شده بود نویسندگان مطلب، اساس و محور گزارش خود یعنی «راهپیمایی‌های کوچک و چند ده نفره» را فراموش کرده و حواسشان از پس‌زمینه و حواشی تصاویری که درگیری لفظی یاد شده را نشان می‌داد، پرت شود.

تصاویری که حکایت از یک راهپیمایی انبوه و عظیم داشت و دوربین گزارشگر هر کجا که می‌چرخید تا مثلا درگیری فوق‌الذکر را نشان دهد، به جای آن، خیل گسترده راهپیمایان را نمایش می‌داد!‌ تصاویری که اساس گزارش یاد شده یعنی ادعای «راهپیمایی‌های چند ده نفره» را زیر سؤال می‌برد! اما نکته جالب‌تر جایی اتفاق افتاد که با مشاهده این تناقض فاجعه‌بار، یکی از کاربران وب‌سایت رادیو زمانه موضوع را به آن‌ها تذکر داد که فیلم «درگیری لفظی» را حذف کنند تا تصاویر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس به چشم نیاید و گاف رادیو زمانه لو نرود! اما در ادامه مسئولان این وب‌سایت نظر کاربری که به آن‌ها تذکر داده بود را درج کردند اما فیلم «درگیری لفظی» را حذف نمودند! یعنی به اصطلاح برای آزادی بیان ارزش قائل شدند!

اما در واقع مانع «آزادی جریان اطلاعات» گردیدند! غافل از آن‌که گاف رادیو زمانه در درج فیلم «درگیری لفظی» را برخی دیگر از وب‌سایت‌های زنجیره‌ای سرویس‌های اطلاعاتی غرب مثل «گویا نیوز» (وابسته به سازمان CIA) نیز تکرار کرده و به نقل از رادیو زمانه آن را منتشر کرده بودند! فیلم دیگری نیز که برای کوچک جلوه دادن راهپیمایی عظیم روز قدس همراه فیلم‌های یاد شده انتشار یافت، ویدئوی کوتاهی بود که ادعا داشت تصویر جمعیت اندک راهپیمایان را در مسیر خیابان «جمهوری» گرفته، در‌حالی‌که اصلا خیابان جمهوری در مسیر راهپیمایی روز قدس قرار نداشت!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: