کد خبر: ۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

همان‌طور که رسیدن به قله‌های سر به فلک کشیده بدون تحمل سختی‌های راه میسر نیست آرمان‌های والا نیز به راحتی و بدون پشت سر گذاشتن دشواری‌ها و سختی‌ها امکان ندارد. آرمان بلند اسلام و نظام اسلامی رسیدن به حیات طیبه است و دست‌یابی به این هدف نیز از این قاعده مستثنی نیست. حیات طیبه با تربیت درونی تک تک افراد جامعه حاصل می‌گردد و این خود سختی و تلاش خاصی را می‌طلبد. از سوی دیگر دسترسی به این آرمان زمانی حاصل می‌شود که حیات معنوی در کنار رفاه و پیشرفت مادی باشد و روشن است که رساندن جامعه به پیشرفت مادی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز بر سختی‌های این مسیر می‌افزاید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که از سال 42 در مسیر جهاد و مبارزه برای تحقق حاکمیت اسلام گام نهاده و خود نیز تا مرز شهادت رفته است در بیانات متعددی به موضوع شهید و شهادت پرداخته اند.

در این کتاب به بیانات رهبر انقلاب با موضوع شهید و شهادت پرداخته شده است.

بخش‌هایی از کتاب

کهنه نشدن شهادت با گذشت زمان

هر چیزی با گذشت زمان کم‌رنگ و بی‌اثر می‌شود و اینان هم‌چون همه شهیدان راه خدا روز به روز در چشم اهل دل و در متن تاریخ ما برجسته‌تر و درخشان‌تر می‌گردند.

سنت لایتغیر الهی نگذاشت که زهرای مرضیه در پشت حجاب غلیظ اوهام پنهان بماند و آن ستاره درخشان خونین در گذشت زمان به خورشیدی تابان بدل شد و امروز نام او و یاد مظلومیت او از همه حصارهای کتمان عبور کرده است و به اعتماد دل‌ها و جان‌ها رسیده است. و این درخشندگی و فزایندگی ادامه خواهد داشت. نام و یاد شهیدان عزیز ما نیز همانند سیده عالمیان با گذشت زمان نورانی‌تر و نافذتر خواهد شد.

اگر ده سال دیگر هم بگذرد آنچه باید به عنوان بالاترین ارزش‌ها محسوب بشود همین ارزش شهادت و فداکاری شهیدان عزیز ما است. زمان همه چیز را کهنه می‌کند مگر خون شهید را. ببینید از زمان شهادت سیدالشهدا‌علیه‌السلام قرن‌ها گذشته است اما یاد شهیدان و خون شهیدان روز به روز اثرش برجسته‌تر شده است.

شناسنامه کتاب

کتاب «مرگ تاجرانه» (شهید و شهادت در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ حفظه‌ الله) به کوشش «محمدرضا طاهری» و به همت انتشارات «انقلاب اسلامی» به قیمت «نوزده هزار تومان» به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: