کد خبر: ۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

در معارف اسلامی و بر اساس آیه 97 سوره نحل حیات طیبه پاداش اعمال صالحه مردان و زنان مؤمنی است که از سوی پروردگار به آنان اعطاء می‌شود. بنابراین رسیدن به حیات طیبه جز با عمل به احکام و مقررات دین مقدس اسلام حاصل نخواهد شد. از سوی دیگر یکی از مفاهیمی که در فرهنگ اسلامی از ارزش والایی برخوردار است تقوا است. به گونه‌ای که تقوا به عنوان هدف و غایت بسیاری از عبادات و دستورات دینی برشمرده و شرط قبولی عبادت و همچنین شرط بهره‌مندی از هدایت‌های قرآن نیز دانسته شده است.

کتاب حاضر در برگیرنده بیانات رهبر انقلاب در موضوع تقواست. ایشان در بیانات مختلف خود به ویژه در خطبه‌های نماز جمعه و در جمع کارگزاران نظام و همچنین در دیدارهای ماه مبارک رمضان به بحث درباره تقوا پرداخته‌اند. ایشان با تعریف این مفهوم اخلاقی و بیان اهمیت و همچنین آثار تقوا و زیان‌های بی‌تقوایی مخاطبان خود را به رعایت تقوا توصیه کرده‌اند.

بخش‌هایی از کتاب

تقوا اداره کننده زندگی دنیوی

تقوا عامل عظیم در همه میدان‌های زندگی مؤثر است. شما ببینید در قرآن چقدر راجع به تقوا صحبت شده است. همه‌اش برای این نیست که وقتی مردید و به آن دنیا رفتید خدا به شما اجر خواهد داد نخیر تقوا زندگی این نشئه را اداره می کند. اداره صحیح زندگی این نشئه است که آن نشئه را می‌سازد نداشتن تقوا موجب می شود که انسان دچار غفلت شود غفلت انسان را با مغز به زمین می زند.

بی‌تقوایی موجب فساد جامعه

امروز عده‌ای به اسم سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و ماده‌پرستی می‌کنند. این سازندگی است؟ آنچه که جامعه ما را فاسد می‌کند غرق شدن در شهوات است از دست دادن روح تقوا و فداکاری است. یعنی همان روحیه‌ای که در بسیجی‌هاست. بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند.

شناسنامه کتاب

کتاب «معیشت پرهیزکارانه» (تقوا در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه‌الله) به کوشش انتشارات «انقلاب اسلامی» و به قیمت «ده هزار تومان» به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: