کد خبر: ۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

در دنیای پیرامون ما موجودات و اتفاقات جالبی وجود دارد که اغلب ما بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شویم و معمولا با وجود استفاده فراوان از آن‌ها به توجه چندانی به آن‌ها نداریم. این اتفاقات عجیب برای خودشان دنیای جالبی دارند. از شکل‌گیری و کاربردشان تا طول عمر و قابلیت‌هایی که دارند. سعی داریم تا تعدادی از آن‌ها را با هم مرور کنیم

1. 50 سال پش در یکی از روستاهای هند، مردی برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه الکل و قمار به همه شطرنج یاد داد و از آن زمان مردم این روستا به جای اعتیاد به مواد مخدر به شطرنج معتاد شده‌اند و دیگر کسی در این روستا قمار نمی‌کند.

2. هنر اصیل ایرانی، در همه جهان شناخته شده و مورد تقدیر است. جالب است بدانید که میدان پلازاداسپانا در شهر سویا اسپانیا، با کاشی‌ها و سرامیک‌های زیبای ایرانی که یادآور فرهنگ و معماری ایرانی هستند تزئین شده است.

3. در رم باستان، لیمو میوه اشرافی درنظز گرفته می‌شد و به‌خاطر خواص شفابخشی و کمیاب بودن، فقط ثروتمندان حق استفاده از آن را داشتند. لیمو برای اولین بار در دوره باستان از آسیای شرقی به اروپا راه یافت و به دلیل ناشناخته بودن زندانی‌ها از آن می‌خوردند.

4. پزشکان روسی موفق شدند خونی مصنوعی بسازند که با تمام گروه‌های خونی سازگار است و تمام فاکتورهای لازم را داراست. این خون کرونیدون نام دارد. جالب است بدانید سلول‌های سرطان نمی‌توانند به این خون نفوذ کنند.

5. کلید کلیسای مقبره مقدس از سال 1517 توسط یک خانواده مسلمان نگهداری می‌شد. چون کلیسا بین فرقه‌های مسیحی تقسیم شده بود و این تنها راه برای انتخاب یک فرد مورد اطمینان و بی‌طرف بود.

6. اگر دست یا پای شما اصطلاحا خواب رفته است، کافیست چندبار سرتان را از چپ به راست و از راست به چپ حرکت دهید تا مشکل سریع برطرف شود، این کار اعصاب بدن را دوباره به سرعت فعال می‌کند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: