کد خبر: ۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
پپ
قراردادهایی برای تجاوز جنسی؛
صفحه نخست » سرمقاله



اشاره:

افرادی که تنها برای کسب درآمد می‌جنگند و در کتاب‌های تاریخی از آن‌ها با عنوان «مزدور» یاد می‌شود، در قرن بیست و یک خود را «کارکنان شرکت‌های امنیتی و نظامی خصوصی» می‌نامند. اساسا یک سرباز تنها با هدف خدمت به وطنی که آن را دوست دارد و برای دفاع و حمایت از آن و منافع ملی‌اش و به عنوان یکی از فرزندان این مرز و بوم خدمت نظام وظیفه خود را ادا می‌کند و طی سپری کردن این دوره با اصول و مبادی و منافع عالی ملی آشنا می‌شود. اما افرادی که تنها برای کسب مال و درآمد می جنگند، چه؟ آن‌ها چه وضعیتی دارند، افرادی که برای آن‌ها اهمیت ندارد، برای چه چیز و با چه کسی می‌‌جنگند؟ افرادی در کتاب‌های تاریخی از آن‌ها تحت عنوان «مزدور» یاد می‌شود و در قرن بیست و یک خود را «شرکت‌های امنیتی و نظامی خصوصی» می‌نامند.

شرکت‌های امنیتی و نظامی خصوصی نیروی انسانی خود را چگونه تأمین می‌کنند

درباره نشو و نما و تأسیس شرکت‌های امنیتی و نظامی خصوصی باید گفت که اغلب این شرکت‌ها در مناطق یا کشورهای ناامن و بی‌ثبات یا بحران‌زده تشکیل شدند، به عنوان مثال شرکت «دیفن اینترنشنال» در کشور «پرو» واقع در آمریکای جنوبی تأسیس شد، کشوری که جنگ‌های داخلی در آن 20 سال ادامه داشت و با این‌که این جنگ‌ها اوایل سال 2000 میلادی پایان یافتند، اما این کشور همچنان از تبعات آن رنج می‌برد.

جنگ‌های داخلی 20 ساله پرو بسیاری از مردان این کشور را با مشکلات متعددی در تأمین نیازها و مایحتاج معیشتی خانواده‌هایشان به خاطر اوضاع بحران زده اقتصادی مواجه کرد و این موجب شد تا شرکت دیفن در مقابل پرداخت مبلغ ناچیز ماهیانه یک هزار دلار نیروی انسانی مزدور و مورد نیاز خود را تأمین کند و این حقوقی بود که بسیاری از مردان پرویی را که حداکثر دستمزد آن‌ها به ماهیانه 200 دلار هم نمی‌رسید، اغوا می‌کرد.

شرکت دیفن اینترنشنال متخصص در انجام مأموریت‌‌های نظامی و امنیتی در خاورمیانه است و فعالیت‌های آن تنها حوزه نظامی و امنیتی را در برنمی‌گیرد، بلکه دیفن خدمات پزشکی و غذایی و آموزش زبان انگلیسی و تدارکاتی نیز ارائه می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا زمانی انجام مأموریت‌های امنیتی متعددی را به این شرکت در عراق واگذار کرده بود و این بدین معناست که مزدوران وابسته به این شرکت به ارتش آمریکا ملحق شده بودند یا با هماهنگی با آن مأموریت‌های خود را ادا می‌کردند.

در سال‌های اخیر شرکت دیفن اینترنشنال به شرکت نظامی و امنیتی بزرگتری به نام «تریپل کانوپی» ملحق شد و هم‌اکنون تحت این عنوان فعالیت می‌کند…

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: