کد خبر: ۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

کره آب شده: 3/2 پیمانه (150گرم)

شکر: 2/1 پیمانه

تخم‌مرغ بزرگ: یک عدد

وانیل خالص: نصف قاشق چای‌خوری

نمک: نصف قاشق چای‌خوری

آرد: نصف پیمانه

پودر کاکائو شیرین‌نشده: 4/1 پیمانه

بستنی نرم شده: 1 لیتر

طرز تهیه

فر را از قبل روی 175 درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم. کف قالب رولت یا سینی فر با ابعاد 25 در 40 سانتی‌متر را کره می‌مالیم. با کاغذ روغنی آن را می‌پوشانیم، لبه‌های کاغذ روغنی شما باید 5 سانتی‌متر بالا‌تر از لبه قالب قرار بگیرد.

در یک کاسه متوسط، باقی‌مانده کره (2/1 پیمانه) و شکر را با هم‌زن می‌زنیم تا با یکدیگر خوب ترکیب شوند و ترکیبی خامه‌ای و کرم مانند داشته باشیم.

تخم‌مرغ، وانیل و نمک را نیز اضافه کرده و با هم‌زن هم می‌زنیم.

آرد و پودر کاکائو را اضافه و مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود. سپس خمیر آماده شده را در قالبی که آماده کرده‌ایم، می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم حدود 10 تا 12 دقیقه در فر از پیش گرم شده بپزد، تا حدی که روی آن خشک شده و از لبه قالب جدا شود. بدون این‌که کیک را از قالب بیرون بیاوریم، می‌گذاریم خنک شود. با استفاده از لبه های اضافی کاغذ روغنی، کیک را از داخل قالب برمی‌داریم و روی میز قرار می‌دهیم.

با یک چاقوی دندانه‌دار آن را از وسط به (شکل افقی) دو نیم می‌کنیم. یک قسمت از کیک را به طوری‌که قسمت تخت آن رو به پایین باشد، روی یک نایلون بزرگ قرار می‌دهیم. بستنی را روی آن پخش می‌کنیم و بعد نیمه دوم کیک را روی آن قرار می‌دهیم. ساندویچ بستنی را دوباره داخل قالب بازمی‌گردانیم و محکم داخل نایلون می‌پیچیم. می‌گذاریم به مدت 2 ساعت داخل فریزر بماند تا سفت شود. نایلون دور ساندویچ را باز کرده و با استفاده از چاقوی دندانه‌دار آن را به 8 قسمت مستطیلی تقسیم می‌کنیم. به یاد داشته باشید در هر بار برش، تیغه چاقو را تمیز کنید. کیک بستنی را بلافاصله بعد از این کار سرو می‌کنیم (برای نگه‌داشتن کیک بستنی هر تکه را جدا از هم داخل نایلون بپیچید و تا یک هفته در فریزر نگه دارید). هنگام سرو کردن برای نرم شدن بستنی چند دقیقه آن را در دمای اتاق قرار دهید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: