کد خبر: ۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
پپ
صفحه نخست » اخبار

در روزهای اخیر موضوع فیلترینگ تلگرام به مهم‌ترین موضوع این روزهای کشور تبدیل شده است و در همین زمینه اخبار و اطلاعات فراوانی هر روزه منتشر می شود. این اتفاق، موافقان و مخالفان فراوانی را تا کنون در برابر خود دیده است؛ عده‌ای از افراد، فیلترینگ تلگرام را روشی درست برای گردش صحیح اطلاعات نمی‌دانند و عده‌ای هم آن را از ملزومات تأمین امنیت کشور دانسته و آن را راهی برای شکستن انحصار یک پیام‌رسان خارجی در کشور می‌دانند.

در این بین رسانه‌های فارسی زبان ضد انقلاب هم در جرگه مخالفان فیلترینگ تلگرام قرار داشته و سعی می‌کنند در برنامه‌های خود به نقد این اتفاق بپردازند. بی‌بی‌سی فارسی روز گذشته در برنامه‌ای سعی در نقد فیلترینگ این پیام‌رسان و نا‌امن جلوه دادن پیام‌رسان‌های داخلی داشت. کارشناسان بی‌بی‌سی فیلترینگ تلگرام در ایران به دلیل مشکلات امنیتی را نقد کرده و آن را نادرست دانستند.

در همین‌حال هم‌زمان با ایران، کشورهای روسیه و فرانسه هم فعالیت های خود برای فیلترینگ تلگرام را آغاز کرده و هم‌چون ایران در صدد راه‌اندازی پیام‌رسان‌های داخلی هستند.

روز دوشنبه سازمان اطلاعات و امنیت روسیه اعلام کرد که درخواست دسترسی به اطلاعات و پیام‌های کاربران روسیه‌ای این شبکه در راستای پیش‌گیری از تهدیدات امنیتی و حملات تروریستی صورت گرفته است.

فرانسه هم دو روز پیش اعلام کرد: «رئیس جمهور و وزرای دولت فرانسه دیگر از نرم‌افزارهای پیام‌رسان خارجی مانند تلگرام و واتساپ که در داخل فرانسه هیچ سروری ندارند، استفاده نخواهند کرد و از تابستان امسال، پیام‌رسان موبایلی رمزگذاری شده اختصاصی خود را راه‌اندازی می‌کند که علت این امر، نگرانی‌های امنیتی از جاسوسی دولت های خارجی است».

اما نکته جالب توجه، سکوت رسانه‌های ضد انقلاب در برابر خروج مقامات فرانسوی از تلگرام، به دلیل مشکلات امنیتی است تا بار دیگر سیاست‌های یک بام و دوهوای این رسانه‌ها آشکار شود.

این‌که فیلترینگ تلگرام به دلیل مشکلات امنیتی در ایران مورد نقد این رسانه‌ها قرار می‌گیرد اما اجرای همین سیاست‌ها و همچنین خروج مقامات از این پیام‌رسان در کشورهای اروپایی هم‌چون فرانسه با سانسور رسانه‌ای همراه می‌شود؛ بار دیگر از اهداف دشمنان برای افزایش هزینه فیلترینگ تلگرام و همچنین سیاه‌نمایی در خصوص پیام رسان‌های داخلی جهت عدم فراگیری پیام رسان‌های بومی پرده بر‌می‌دارد.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: