کد خبر: ۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
پپ
چند تجربه از دنیای غرب
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

گاهی فکر می کنیم مهاجرت تنها راهگشای مشکلاتمان در زندگی است. اما واقعیت در جهان غرب آن طور که ما فکر می‌کنیم ایده‌آل نیست. دوستانی را می‌شناسم که سال‌های اول مهاجرت ناچار به کارهای خیلی پست تن داده‌اند یا شبها کنار خیابان خوابیده‌اند. مهاجرت راه دشواری است. ایرانی‌های زیادی به کارهای سیاه و حتی شستن زمین هم رضایت می دهند تا مجبور نشوند جلوی دیگران کم بیاورند و برای اطرافیانشان تعریف کنند که چگونه برای زندگی مجبور به شستن زمین یا ظروف رستوران بودند.

جشن بلوغ در کشور دانمارک

مردم مناطق ساحلی دانمارک در فستیوال تابستانی خود باید آن‌قدر نهنگ بکشند تا دریا قرمز شود.در این فستیوال به‌طور متوسط 1000 نهنگ کشته می‌شود. نوجوانان شرکت‌کنندگان اصلی این مراسم هستند تا بدین‌وسیله بلوغ و بزرگ شدن خود را به دیگران ثابت کنند.و عجیب این که صدای فعالان محیط زیست درنمی‌آید. کشور دانمارک به عنوان پایتخت سرطان جهان نیز معروف و مشهور شده است چرا که در هر 100 هزار نفر تعداد 326 نفر مبتلا به این بیماری خطرناک هستند و متأسفانه این آمار هر سال رو به افزایش است. نکته قابل توجه دیگر در کشور دانمارک این است که زنان در این کشور رکورد دار مصرف سیگار هستند. یکی از دلایل کثرت بیماری سرطان در این کشور سبک زندگی دانمارکی‌هاست که موجب شده است هر ساله افراد بیشتری با سرطان دست وپنجه نرم کنند، چرا که همان‌طور که اشاره شد علاوه بر مصرف زیاد سیگار مخصوصا در بین زنان، مصرف مشروبات الکلی نیز سهم به سزایی در گسترش بیماری سرطان در بین دانمارکی‌ها داشته است.

وقتی پلیس اتریش به جریمه اکتفا نمی‌کند!

یک ماشین بدون راننده کرایه کرده بودیم و صندلی ایمنی مخصوص کودک در ماشین نداشتیم.

دختر کوچکم در بغلم بود و شیر می‌خورد، که پلیس اتریش ماشین ما را متوقف کرد و به خاطر ننشستن بچه در صندلی مخصوص و ایمن، ۲۵۰ یورو جریمه شدیم! ماشین را روشن کردیم که برویم، و هنوز از شوک جریمه به این سنگینی در نیامده بودیم، که افسر پلیس به همسرم گفت: «کجااا؟! شما هنوز صندلی مخصوص کودک ندارید. خانم و بچه پیاده می‌شن و با وسیله نقلیه عمومی تشریف میارن منزل. شما می‌تونید برید»!

پی‌نوشت:‌ طبق قانون کودکان از اول تولد تا قد صد و چهل سانتی‌متر، باید در صندلی مخصوص کودک بنشینند و این قانون در عمل بسیار جدی گرفته می‌شود.

قنداق‌پیچی نوزادان در آمریکا

آکادمی طب اطفال آمریکا (AAP)، «قنداق‌پیچ کردن» نوزادان را تأیید کرده و نوشته اگر این کار به درستی انجام شود، کیفیت خواب نوزادان را بالا خواهد برد و به آرامش آن‌ها کمک خواهد کرد. نوزادان می‌توانند از بدو تولد تا زمانی که همیشه به پشت می‌خوابند قنداق‌پیچ شوند. منظور این است که وقتی خودشان توانستند غلت بزنند، دیگر نباید آن‌ها را در قنداق پیچید. بسیاری از پرستاران در بیمارستان‌های آمریکا نیز نوزادان را در بدو تولد در پتو قنداق‌پیچ می‌کنند.

ـ قنداق باعث می‌شود نوزاد احساس امنیت بیشتری کند، چون در فضایی شبیه به رحم مادر قرار می‌گیرد. علاوه بر این، قنداق از دست و پا زدن بی‌دلیل نوزاد جلوگیری کرده و از این‌که نوزاد به صورت خود آسیب برساند، ممانعت می‌کند. هم‌چنین کمک می‌کند تا نوزاد به یک‌باره از خواب نپرد.

ـ یادمان باشد سنت الزاما بد نیست. مادری با گلایه از این طرز تفکر که هر چه به سنت ما بر می‌گردد را اشتباه و هر چیزی که به غرب بر می‌گردد را درست می‌دانیم، می‌گوید: «متأسفانه این باور در جامعه‌‌ نوین شرقی وجود دارد که هر چه به سنت ما برمی‌گردد اشتباه است و هر چه به غرب متصل باشد، درست است. یک مادری برای من پیام گذاشته بود: «مگر عهد قجر است که بچه را قنداق می‌کنید؟» برایش نوشتم: «شما یک سرچ کوچک بفرمایید، ببینید تمام پیج‌های خارجی پر از نوزادهای قنداق شده است». گفت: «پس من هم حتما روی نوزادم امتحانش می‌کنم» تا این حد غرب‌زدگی بیداد می‌کند!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: