کد خبر: ۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
پپ
صفحه نخست » گزارش

چند سالی است که در سایه سهل گیری و سهل‌انگاری برخی دستگاه‌های نظارتی جریان خزنده‌ای در سایه بعضی از «استارت‌آپ‌»‌ها و در قالب کارآفرینی و بهبود وضعیت جوانان و زنان، ذیل سناریویی با نام «پروژه تغییر» در کشور با شدت پیگیری می‌شود.1

اخیرا اطلاعیه‌ای درباره برگزاری یک «رویداد استارتاپی ویژه بانوان» در دانشگاه صنعتی شریف منتشر شده که از ۱۷ تا ۲۳ بهمن برای حضور در آن از میان دختران جوان ثبت نام صورت می گیرد. نام این استارتاپ «girlsup» است و در پای این اطلاعیه نام «وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی» و «معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری» هم به عنوان حامی رویداد درج شده است. اما «گرلزآپ» چیست؟

گرلزآپ چیست؟

گرلزآپ (girlsup) یکی از پروژه‌های کلان «بنیاد ملل متحد(United Nations Fundation)»، از موسسات وابسته به سازمان ملل است. گرچه بنیاد سازمان ملل ظاهرا وابسته و زیرمجموعه سازمان ملل است، اما این موسسه در سال ۱۹۹۸، با عطیه‌ ۱ میلیارد دلاری «تد ترنر» غول رسانه‌ای آمریکا و صاحب کمپانی «تایم وارنر» و شبکه «CNN» و از حامیان اصلی صهیونیزم جهانی تشکیل شد تا اهداف مورد نظر نظام سلطه را در بعد فرهنگی، آموزشی و اعتقادی به پیش ببرد. ترنر هنوز هم مهم‌ترین چهره و حامی بنیاد سازمان ملل است.

بنیاد سازمان ملل، یکی از ابزارهای تأثیرگذاری نظام سلطه بر جهان است که از طریق جذب، آموزش، شبکه‌سازی و هدایت فکری و در یک کلام «مغزشویی» زنان، جوانان و نوجوانان کشورهای در حال توسعه، مدیران و رهبرانی هماهنگ و طراز با معیارها و منافع نظام سلطه(صهیونیزم جهانی) تربیت می‌کند. بنیان و کانون اهداف و برنامه‌های چنین مؤسسات و نهادهایی با برد و نفوذ بین‌المللی، تغییر نقش و جایگاه جنسیت‌ها تحت لوای «برابری جنسیتی» و پیشبرد نوعی«فمینیسم تهاجمی و مردستیز» و در نهایت از بین بردن محوریت «خانواده» است، چرا که بنیان خانواده بر تعریف نقش زن به عنوان همسر و مادر است و هر گونه تغییر در این تعریف مبنایی (با پاکسازی تفاوت‌های ماهوی زن و مرد) در شکل نهایی خود موجب فرریختن ستون خانواده به عنوان دیرپاترین نهاد بشری خواهد شد. به بیان دیگر، این نهادها در عین تظاهر به سکولاریزم و ضدیت با ایدئولوژی‌ها، برنامه‌هایی به شدت ایدئولوژیک و جزمی را پیش می‌برند و زنان را به شورش علیه همه نقش‌ها، تعاریف و الگوهای زیستی سنتی فرا می‌خوانند.

سالانه صدها دختر جوان از کشورهای در حال توسعه در اکناف دنیا گلچین می‌شوند تا در همایش سالانه این پروژه شرکت کنند و آخرین ورکشاپ‌ها و دوره‌های آموزشی را برای آن که تبدیل به «لیدر» شوند، ببینند. جالب این جاست که در سرفصل برنامه‌های همایش سال ۲۰۱۸ «girlsup»برنامه بازدید از کنگره و تعامل این دختران با اعضای کنگره آمریکا هم دیده می‌شود.

دیگر اسپانسر بزرگ این برنامه، شرکت نفت و گاز «Exxon mobil»، ششمین شرکت بزرگ نفتی جهان، است. درباره نفوذ و تأثیرگذاری این شرکت در ایالات متحده همین بس که بسیاری از تحلیل‌گران، اکسون موبیل را خط‌دهنده اصلی سیاست خارجی آمریکا می‌دانند. شایان ذکر است که «رکس تیلرسن»، وزیر خارجه فعلی ایالات متحده از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶، مدیر شرکت اکسون موبیل بوده است.

پروژه«girlsup»، در وبسایت خود کمپانی سینمایی «دیزنی» را به عنوان یکی از دو شریک استراتژیک خود معرفی کرده است. دیزنی همان امپراطوری سینمایی ـ تبلیغاتی است که ماموریت پیچیده و حیاتی «مغزشویی» کودکان جهان را برای نظام سلطه به پیش می‌برد. محصولات این کمپانی عظیم در روندی خزنده، نامحسوس و ناخودآگاه ذهنیت کودکان دنیا را مطابق با خطوط و سرفصل‌های نظام سلطه شکل می‌دهند و سبک زندگی «آمریکایی» را به عنوان یک سبک زندگی معیار، در تار و پود فکری کودکان معصوم جاگیر می‌کنند.

به عنوان مثال، انیمیشن به شدت پرفروش و معروف این کمپانی در سال ۲۰۱۳ با نام «منجمد(Frozen)» صریحا و آشکار گرایش به «همجنس بازی» را پیش چشم کودکان معصوم به نمایش می‌گذارد و این مساله‌ای است که اتفاقا خود مطبوعات غربی به آن پرداخته‌اند.

به نظر می‌رسد که در غفلت یا ناآگاهی برخی دستگاه‌های مسوول، پروژه خزنده «نفوذ و استحاله» با تمام توان در حال اجراست. در حالی که اجرای سند «۲۰۳۰» ظاهرا و به صورت رسمی، با دستور مقامات دولتی متوقف شده، شاهدیم که شاخه‌ها و پیوست‌های آن به صورت چراغ خاموش در کشور در حال اجراست. مقابله فعال و آگاهانه با این تحرکات، به عنوان کانون اصلی خطر پیش روی جوانان و زنان و کودکان این جامعه، امری حیاتی به نظر می‌رسد.

جوابیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف به گزارش مشرق:
اشتغال بانوان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در راستای تحقق عملی این شعار و با توجه به وجود معضل ملی اشتغال و نبود زیرساخت‌های مناسب به ویژه در حوزه اشتغال بانوان بر آن شد تا رویدادی با رویکرد کارآفرینی و با تمرکز بر مسائل و معضلات اشتغال بانوان برگزار کند. از طرف دیگر با توجه به تبلیغات گشترده دشمنان نظام و اسلام در خصوص وضعیت زنان در ایران و به حاشیه بردن موضوعات اصلی و در راستای عمل به سخن مقام معظم رهبری در خصوص حضور بانوان در جامعه که فرمودند:

حرکت در جهت احقاق حقوق زنان در جوامع اسلامی و در جامعه ما حتما باید انجام گیرد؛ منتها بر مبنای اسلامی و با هدف اسلامی. یک عدّه نگویند که این چه نهضتی است، این چه حرکتی است؛ مگر زن در جامعه ما چه کم دارد؟ متأسفانه ممکن است بعضی اینگونه فکر کنند. این ظاهربینی است، زن در همه جوامع ـ از جمله در جامعه ماـ گرفتار ستم و دچارکمبودهایی است که بر او تحمیل می‌شود؛ اما این کمبود، کمبود آزادی به معنای بی بندوباری نیست؛ این کمبود، کمبود میدان‌ها و فرصت‌ها برای علم و معرفت و تربیت و اخلاق و پیشرفت و شکوفایی استعدادهاست. این را باید تأمین و جستجو کرد. این همان چیزی است که اسلام بر روی آن تکیه کرده است. (مقام معظم رهبری، 30/7/76)

بر آن شدیم که در راستای اهداف انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن، حضور زنان در جامعه را با توجه به حفظ ارزش‌ها و هویت زن به منصه ظهور رسانیم. لذا این رویداد را برگرفته از منویات مقام معظم رهبری در حوزه بانوان ترتیب داده‌ایم و در این رابطه توجه به چند نکته حائز اهمیت می‌باشد.

  1. این رویداد به هیچ وجه ارتباطی با رویدادها و ارگان‌های با نام مشابه ندارد.
  2. لوگو این رویداد صرفا داخلی بوده و شباهتی به لوگوی سایر نهادهای با نام مشابه ندارد.
  3. بهترین راه مقابله با نفوذ، افزایش قدرت تحلیل و بصیرت است که تنها با گفتن و شنود محقق نمی‌گردد.

در نتیجه با توجه به نکات یاد شده و با توجه به صحبت مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات زنان در اجتماع که فرموده‌اند:

مسأله زنان مساله مهمی است. بهترین کسانی هم که این مسأله را می‌توانند دنبال کنند و حل کنند خود خانم‌ها هستند.(مقام معظم رهبری، 93/1/30)

رویداد کارآفرینی بانوان برای اولین بار و تحت عنوان girlup در دانشگاه صنعتی شریف توسط خود بانوان در حال پیگیری و برگزاری است.

وضعیت فعلی اشتغال و کارآفرینی زنان در جامعه، نیاز به فضاسازی جهت فعالیت با عزت و شئون اسلامی‌شان، و شکوفایی استعدادهایشان، ما را بر آن داشت تا تلاش خود را معطوف به فراهم آوردن محیطی امن و سازگار با طبیعت بانوان، و بستری مناسب برای شکل‌گیری و پرورش ایده‌های نو و کاربردی، و رساندن آن‌ها به مرحله‌ی بهره‌برداری کرده، و با سعی در برقراری ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی،مراکز رشد، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، افراد باتجربه وخبره در زمینه‌های مربوطه و سایر نهادهای مرتبط حمایت لازم را فراهم آوریم.

در راستای پایه‌ریزی این بنا یکی از مهم‌ترین پایه‌ها گفتمان‌سازی کارآفرینی در میان بانوان مستعد و مشتاق است. هدف اصلی این رویداد کشف و جذب پتانسیل‌های موجود و توانمندسازی بانوان با ایده و علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی است. در کنار اهداف فوق‌الذکر، ایجاد گفتمان کارآفرینی و استقلال در میان بانوان و ترغیب به دنبال کردن مباحث نیز مورد توجه است. این رویداد در سه گام خلاصه می‌شود.

گام اول کارگاه خودشناسی است، که توسط دست اندرکاران مدرسه اشتغال شریف و با تجربه برگزاری چند دوره موفق خودشناسی انجام می‌پذیرد.

گام دوم کارگاه خلاقیت و ایده‌پروری است، که توسط خانم دکتر یاوری از اساتید دانشکده اقتصاد و مدیریت شریف برگزار خواهد شد. در این بخش افراد به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند تا مباحث به صورت تیمی نیز تمرین شوند.

گام سوم کارگاه آموزش اصول کارآفرینی و بیزینس است. این کارگاه نیز توسط خانم دکتر پیرهادی از دانشجویان ممتاز دانشکده اقصاد و مدیریت اجرا می‌شود. در ادامه نیز از ارائه بانوان کارآفرین در راستای اهداف اصلی رویداد استفاده می‌شود.

در انتهای این سلسله کارگاه‌ها، تیم‌ها در چالشی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. بدین ترتیب به هر تیم مبلغی اختصاص خواهد یافت، و ٢ هفته فرصت داده خواهد شد تا تیم‌ها با سرمایه اولیه‌شان حول ایده‌ای کارآفرینی کرده و در انتها در مراسم اختتامیه با ارائه ایده‌ها و نتایج کسب و کارشان مورد ارزیابی تیم داوری و اسپانسرها قرار می‌گیرند. تیم‌های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز نقدی، مورد حمایت همه‌جانبه قرار می‌گیرند.

رویداد کارآفرینی بانوان تاکنون مورد تشویق و حمایت سازمان‌های متعدد خصوصی و دولتی قرار گرفته است.

زمان بندی:

جمعه ۲۷ بهمن: کارگاه خودشناسی

پنجشنبه ٣ اسفند: کارگاه خلاقیت و ایده پروری

جمعه ٤ اسفند: کارگاه کارآفرینی و بازاریابی و ارائه بانوان موفق کارآفرین

پنجشنبه ١٧ اسفند: ارزیابی و داوری تیم‌ها

یکشنبه ٢٠ اسفند: مراسم اختتامیه تقدیر از تیم‌های برگزیده در رویداد فن‌آورد

برای کسب اطلاعات بیشتر به https://evnd.co/rGU6U و یا https://t.me/girlupstartupforgirlsonly مراجعه فرمایید.

پینوشت:

در سه چهار سال گذشته، انواع و اقسام همایش‌ها، سمینارها و ورکشاپ‌ها در داخل و خارج از کشور، با هدف «آموزش»، «شبکه‌سازی» و «نفوذ» بعضا با حمایت و حتی پول نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود تا با جزوات آموزشی و متون تهیه‌شده در مراکز و نهادهای خارجی و «کارشناسانی» وابسته به بنیادها و نهادهای مشکوک، ذهنیت و جهان‌بینی اقشار بانفوذ و اثرگذار در آینده کشور، به ویژه نسل جوان طبقه متوسط، تغییر یابد. این تغییر در وهله نخست، در راستای «ایدئولوژی زدایی» در گام نخست و جاگیر کردن یک نوع تفکر «جهان‌وطن» و غرب‌شیفته در گام بعدی صورت می‌گیرد تا نسلی از رهبران جوان در کشورهای درحال‌توسعه شکل بگیرد که عمدتا بدون آن‌که خود به‌خوبی بدانند تا مغز استخوان غرب‌گرا و غرب‌اندیش شده‌اند و ازاین‌رو، در آینده که در کشورهای خود در مصادر امور قرار گرفتند، خودآگاه یا ناخودآگاه سیاست‌های کشور خود را هم‌جهت و همگام با منافع نظام سلطه تنظیم می‌کنند.

واقعیت آن است که بعد شکست فاز «سیاسی» راهبرد براندازی از سوی آمریکا و عوامل و اذناب داخلی آن در فتنه ۸۸، شاهد تغییر رویکرد در این راهبرد، از فاز سیاسی به فاز فرهنگی و اقتصادی هستیم. به‌بیان‌دیگر، سرویس‌های اطلاعاتی غربی وقتی متوجه شدند که براندازی از طریق «اردوکشی خیابانی» و مقابله سخت سیاسی با جمهوری اسلامی از داخل پروژه‌ای است که هم توجه مردم حامی نظام و هم دستگاه‌های اطلاعاتی را حساس و آماده به مقابله می‌کند، روند تقابل غیرمستقیم را در پیش گرفته‌اند. در فاز اقتصادی، شاهد آن هستیم سناریویی با عنوان «فتنه اقتصادی» از سوی اتاق‌های فکر غربی طراحی و توسط ایادی داخلی به اجرا گذاشته می‌شود که اغتشاشات چندروزه در برخی شهرهای ایران در دی‌ماه امسال، نمودی از این طرح بود.

در فاز فرهنگی، بحث «استحاله و نفوذ» چند سالی است که با قوت در دستور کار معاندین جمهوری اسلامی قرارگرفته است، چرا که یک کار خزنده، عمقی و آرام است که به سان فاز سیاسی حساسیت‌برانگیز نیست و با حداقل هزینه برای کشورهای طراحی کننده به اجرا می‌رسد. متأسفانه وادادگی، انفعال و همان غرب-شیفتگی خطرناک در بخشی از بدنه دستگاه‌های مسئول در جمهوری اسلامی، راه را برای اجرای این سناریو گشوده و طراحان را به پیشبرد این برنامه امیدوار کرده است.

یکی از مبادی و معابر اجرای این سناریو، با تأسف، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور است که به‌واسطه سالیان سال سلطه اساتید سکولار و پارادایم‌های تفکر و زیست غربی در فضای دانشگاه، عملا بستر مناسبی برای پیشبرد پروژه استحاله و نفوذ به وجود آمده است. بسیاری از برنامه‌ها، رویدادها و سمینارهای آموزشی که در سالیان اخیر در لوای شعارهای جذاب و فریبنده وعلی الظاهر بی‌ضرر به لحاظ سیاسی و اعتقادی چون برابری جنسیتی، رفع تبعیض، ارتقای زنان، کارآفرینی، ایده‌های نو، توانمندسازی زنان و جوانان و... در حقیقت ذیل «جنگ نرمی» که نظام سلطه علیه کشورمان تعریف کرده، دارای تبعات سیاسی، اعتقادی و امنیتی عمیق و دامنه‌داری هستند که متأسفانه خواسته و ناخواسته از جانب دستگاه‌های مسئول به آن توجه نمی‌شود و مع‌الأسف شاهدیم که به بهانه «ارتباط با دنیا» و همکاری با «نهادهای بین‌المللی» نهادهای دولتی و حاکمیتی خود بانی برگزاری آن‌ها می‌شوند و عملا در پازل برنامه دشمن قرار می‌گیرند.

به نقل از خبرگزاری مشرق

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: