کد خبر: ۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

فراگیری تکالیف شرعی و احکام اسلامی در زوایای مختلف زندگی به ویژه اموری که همه روزه با آن سروکار داریم یک ضرورت و وظیفه دینی برای عمل است عملی که ضامن سعادت، جلب رحمت الهی و کام‌یابی دنیوی و اخروی است.

از این رو کاربرد روش‌های نو و جاذبه‌های نوشتاری و هنری در عرضه مسائل مورد نیاز برای یادگیری باید و نباید‌های عملی بیش از دیگر امور اهمیت دارد.

مؤسسه فرهنگی هنری اطلس شیعه برای کاستی‌زدایی از برخی نگاشته‌ها و روزآمد‌سازی شیوه نگارش و برخورداری از قالبی جذاب و بدیع همراه با پاسخ به پرسش‌های نوپدید فقهی از سال 1387 بر تدوین و تنظیم رساله مصور همت گماشت.

در تنظیم این کتاب فتاوا و نظرات هفت تن از مراجع بزرگوار تقلید آمده است که به ترتیب حروف الفیل عبارتند از:

آیت‌الله‌العظمی امام خمینی

آیت‌الله‌العظمی بهجت

آیت‌الله‌العظمی‌ خامنه‌ای

آیت‌الله‌العظمی سبحانی

آیت‌الله‌العظمی سیستانی

آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی

آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی

این کتاب در دو جلد به رشته تحریر درآمده است.

بخش‌هایی از کتاب

اهمیت فراگیری احکام

قبل از بیان احکام تقلید بهتر است به بحث درباره اهمیت فراگیری احکام شرعی بپردازیم تا ضرورت فراگیری آن بر مکلفین روشن‌تر گردد.

اسلام برای نیازمندی‌های انسان اعم از مادی و معنوی فردی و اجتماعی سیاسی و اقتصادی قوانین و مقرراتی وضع کرده که در مجموعه‌های گوناگونی تدوین و تألیف یافته است و علم به این قوانین را علم فقه می‌گویند. علم فقه در واقع روش درست بندگی کیفیت صحیح و انسانی روابط اجتماعی و عالی‌ترین نظام حیاتی است که به تمام ابعاد زندگی انسان توجه دارد و به تعبیر امام راحل فقه تئوری واقعی و کامل اداره انسان و اجتماع از گهواره تا گور است. اهمیت و ضرورت فوق‌العاده فراگیری احکام شرعی و واجبات و محرمات الهی را می‌توان به وضوح در آیات الهی و کلام گهربار اولیای گرامی اسلام و علمای بزرگوار شیعه مشاهده نمود.

شناسنامه کتاب

رساله مصور طبق آخرین فتاوای هفت تن از مراجع تقلید به همت مؤسسه اطلس تاریخ شیعه در دو جلد به رشته تحریر در آمده است و با کوشش کانون نشر احکام به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: