کد خبر: ۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
پپ
در اختتامیه جایزه سینمایی ققنوس مطرح شد
صفحه نخست » ایوان هنر

اختتامیه هفتمین جایزه ققنوس در حالی برگزار شد که هنوز فضای سینما متاثر از سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فجر بود. به گزارش «وطن امروز»، در این نشست اهالی فرهنگ و هنر از جمله محمد خزاعی، مرتضی شعبانی، رضا فرهمند، هوشنگ توکلی،‌ هادی حجازی‌فر، جمال شورجه و علی رویین‌تن حضور داشتند.

پرواز ققنوس به احترام سینمای متعهد

در این مراسم، حمید حیدری به عنوان منتقد برتر جایزه ققنوس انتخاب شد. هم‌چنین جایزه رسانه برتر نیز به «شبکه رادیویی فرهنگ» اختصاص پیدا کرد اما جایزه سینمایی بهترین فیلم به «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا تعلق گرفت. مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» و انیمیشن «فیلشاه» نیز برگزیده جایزه ققنوس شدند. در این مراسم هم‌چنین از ‌هادی حجازی‌فر برای ایفای نقش در 2 فیلم «به وقت شام» و «لاتاری» تقدیر شد. رضا فرهمند، کارگردان مستند تحسین شده «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در این برنامه اظهار داشت: من در طول کار به این جمله پیشوای‌مان امام‌حسین فکر کردم که می‌فرمایند اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید. وی تأکید کرد برای ساخت این مستند جنگی سختی زیادی را تحمل کرده است.‌

افتخار می‌کنیم پول فیلم‌های‌مان را از سفارتخانه‌های حامی‌داعش نمی‌گیریم

در این مراسم از احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج نیز تقدیر شد. وی در این برنامه اظهار داشت: حقیقتا نمی‌دانم برای چه کاری از من تقدیر شد. این کارها و زحمات، فدای یک قطره خون شهدای مدافع حرم و تشنگی شهدای گردان عمار. سلام خدا بر شهیدان. سلام بر اصل ۱۱۰ قانون اساسی. سلام بر نایب امام عصر‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف. ما کاری نکردیم اما تکرار می‌کنم همه ما وابسته‌ایم به خون شهدا؛ وابسته‌ایم به انقلاب و خون شهدای مدافع حرم. افتخار می‌کنیم پول تولیدات‌مان را از سفارتخانه‌های حامی‌ داعش نمی‌گیریم. وی افزود: دوستان! فرمایشات حاتمی‌کیا را شنیدیم، این آغاز مبارزه است. نسل جوان، کاربلد، دغدغه‌مند و انقلابی سر برآورده‌اند و در آینده نزدیک شاهد تولد ابراهیم حاتمی‌کیاهای جوان و پرتلاش در عرصه‌های مختلف خواهیم بود. آرایش جدید هنرمندان را در میدان به خود رها شده فرهنگ شاهد خواهیم بود. ما حتما اشتباهاتی داریم. خطاها را ببخشید و خوشحالم در مقابل خانواده‌های شهدا سرافکنده نیستیم. فریادهای حاتمی‌کیا برای جایزه نبود. محمد خزاعی، تهیه‌کننده فیلم «به وقت شام» با بیان این‌که ابراهیم حاتمی‌کیا برای دیدار با خانواده مدافعان حرم در مشهد حضور دارند، گفت: دوستی گفت چرا پس از سخنان حاتمی‌کیا سکوت کردید. اینجا می‌گویم که آقای حاتمی‌کیا فیلم را ساخت و از من خواست در بخش رقابتی جشنواره حاضر نشود اما من اصرار کردم در این بخش حضور داشته باشد؛ نه به خاطر خودم یا حاتمی‌کیا، بلکه به خاطر عوامل فیلم. خزاعی افزود: فریادهای حاتمی‌کیا برای جایزه نبود که در فضای مجازی آدرس غلط دادند. فریاد حاتمی‌کیا باعث شد کاروان «به وقت شام» راه بیفتد. مدت‌هاست علیه بچه‌های انقلاب جو رسانه‌ای به راه افتاده است و عنوان فیلمسازان سینمای وابسته و ارگانی یا سفارشی را به ما می‌دهند اما حاتمی‌کیا خط‌شکن شد تا نسل بعدی برای ساخت فیلم در جهت انقلاب احساس حقارت نکند. حرف ایشان این بود و بی‌انصافانه او را نقد کردند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: