کد خبر: ۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
پپ
پرويز شيخ‌طادي سراغ يك فيلم با موضوع خطرناك مي‌رود
صفحه نخست » ایوان هنر

ايزد مهرآفرين

كارگردان فيلم سينمايي «امپراطور جهنم» در نشست خبري فيلمش در جشنواره فيلم فجر گفت كه مي‌خواهد سه‌گانه‌اش را با ساخت فيلم سينمايي «عمامه‌هاي خطرناك» تكميل كند.

پرويز شيخ طادي كارگردان فيلم سينمايي«امپراطور جهنم» در گفتگويي با «جوان» گفت: مي‌خواهم با ساخت فيلم سينمايي «عمامه‌هاي خطرناك» درباره منبر‌هايي سخن به ميان آورم كه به جاي در خدمت مردم و خدا بودن، در خدمت خود گوينده است.

پرويز شيخ طادي در پاسخ به اين سؤال كه چرا به فكر ساخت چنين فيلمي با اين مضمون رفته است، گفت: حقيتش اين است كه من از يكسري از افراد كه در داخل كشور هستند بيشتر مي‌ترسم و نگران آن‌ها هستم. اتفاقا از خارجي‌ها و دشمنان خارجي اصلا ترسي ندارم چون خيلي خوب مي‌شناسمشان ولي تكليفم با يكسري از نفوذي‌های داخلي هنوز معلوم نيست و به همين خاطر تصميم گرفتم سهگانه فيلم‌هايم را با ساخت فيلمي درباره اين آدم‌ها تكميل كنم.

من فیلمساز افراطی‌گری‌ها هستم

كارگردان «شكارچي شنبه» درباره اين‌كه موضوع و محتواي اصلي فيلم «عمامه‌هاي خطرناك» درباره چيست، گفت: قصه اين فيلم قصه كساني است كه منبر دارند و منبرشان مال مردم نيست.

منبرشان در خدمت خدا نيست، منبرشان در خدمت خودشان است؛ كساني كه به اسم دين و بازي با احساسات مردم و جوانان پاك مي‌توانند روي آن‌ها تأثير بگذارند. سه‌گانه‌ام در سينما اگر كه خدا عمري بدهد در مورد اين آدم‌هاست.

شيخ طادي درباه چرايي علاقه‌اش به موضوعات استراتژيك سينما هم گفت: من در مورد افراطي‌گري صهيونيست‌ها فيلمي ساختم به اسم «شكارچي شنبه»، در مورد افراطي‌گري عربستان و وهابيت فيلمي ساختم به اسم «امپراطور جهنم»، حالا مي‌خواهم درباره يكسري از خودي‌ها هم فيلمي بسازم به اسم «عمامه‌هاي خطرناك»

واقعيت اين است كه علاقه ناشي از دغدغه من درباره اين جریانات است وگرنه فيلم تجاري ساختن را هم خوب بلدم.

شيخ طادي ادامه داد: مي‌خواهم در اين فيلم از كساني كه در جهان شيعه كاملا عمامه‌هاي انگليسي روي سرشان است و دارند سياست‌هاي غرب و روباه پير انگليس را بسيار خطرناك‌تر و پرنفوذتر و زيركانه‌تر پيش مي‌برند، حرف بزنم و دستشان را براي همه رو كنم.

به نظرم اين آدم‌ها هم از صهيونيست‌ها بدترند و هم از وهابيون، چون اين‌ها جايي كه تنها نقطه اميد جهان اسلام است را مي‌خواهند موتور حركتش را از كار بيندازند.

نفوذي‌هایی که هم منبر دارند و هم ثروت

شيخ طادي در پاسخ به سؤالي كه اين آدم‌ها در ايران هستند يا نه گفت: بله اين‌ها در ايران هستند و اتفاقا هم قدرت دارند، هم منبر دارند و هم ثروت دارند، رسانه هم دارند، جالب اينجاست بعضي‌هايشان اصلا نمي‌دانند كه نفوذي هستند ولي وقتي تربيت شده باشي همه چيز تمام است، حتي اگر لباس روحانيت و عمامه بر سر داشته باشی و تبليغ هم كني ولي وقتي تربيت انگليسي داشته باشي، كار تمام است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: