کد خبر: ۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

دردنیای پیرامون ما موجودات و اتفاقات جالبی وجود دارد که اغلب ما بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شویم و معمولا با وجود استفاده فراوان از آن‌ها توجه چندانی به آن‌ها نداریم. این اتفاقات عجیب برای خودشان دنیای جالبی دارند. از شکل‌گیری و کاربردشان تا طول عمر عمر و قابلیت‌های که دارند. سعی داریم تا تعدادی از آن‌ها رابا هم مرور کنیم.

1.برای خیلی از ما پیش آمده است که از دوربین عکاسان در امان نباشیم. افراد مشهور بیشتر از بقیه با این مشکل مواجه هستند. یک طرح لباس 28 ساله هندی، یک شال مخصوص برای افراد مشهور ساخته است تا از شهر عکاسان در امان باشند! این شال در مقابل فلش دوربین، عکس را به شکل سیاه تبدیل می‌کند!

............................................

2.حضوردر فضای مجازی باعث استفاده بیشتر از علامت‌ها واختصارات مخصوص این فضا شده است. جالب است بدانید قدیمی‌ترین علامت @ در یک ترجمه بلغارستانی مربوط به قرن چهاردهم از یک تاریخچه یونانی به کار رفته است. از این علامت به جای a استفاده شده بود، اما مورخان دلیل آن را نمی‌دانند!

...............................................

3.استفاده از تلفن همراه در هر لحظه از شبانه روز عادت بسیاری از ما شده است. اگر در حالت خوابیده با گوشی کار می‌کنید، بدانید بعد از استفاده از گوشی چند دقیقه زمان می‌برد تا دید شما به حالت عادی برگردد. این روند در بلندمدت منجر به پدیده‌ای به نام نابینایی موقت می‌شود.

...............................................

4.آفت دهان یکی از دردناک‌ترین و طولانی ترین زخم‌هایی است که در بدن ایجاد می‌شود. برای درمان سریع آفت دردناک دهان؛ کافیست به یک قطره عسل کمی زردچوبه اضافه کنید و هر روز روی زخم بمالید، این ترفند علاوه بر درمان آفت باعث کاهش درد آن هم می‌شود.

...............................................

5.مصرف تنقلات صنعتی نظیر چیپس و پفک در درازمدت موجب آسیب‌های جدی به سیستم گوارشی بدن می‌شود. اگر به مدت یک‌سال، روزانه یک بسته چیپس بخورید، میزان مواد رادیواکتیوی که دریافت خواهید کرد 100 برابر بیشتر از زمانی خواهد بود که به مدت یک‌سال در کنار یک تأسیسات اتمی زندگی کنید.

....................................

6.عربستان یکی از کشورهایی است که این روزها به خاطر برگزاری جشنواره‌های عجیب و غریب سوژه رسانه‌ها می‌شود. یکی از ایتن جشنواره‌ها، جشنواره زیباترین شترهای سال 2018 با شرکت 26000 شتر است که 12 شتر به علت عمل زیبایی بوتاکس از شرکت در این مسابقه محروم شدند!

...............................................

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: