کد خبر: ۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
پپ
شادابی پوست را از طبیعت هدیه بگیرید
صفحه نخست » عطارباشی

سحر یوسفی

پوست سالم می‌‌بایست دارای چندین ویژگی باشد؛ شفافیت و روشنی کافی داشته باشد. باز بودن منافذ آن در حد طبیعی و نرمال باشد. عاری از هرگونه ورم (جوش، تاول و یا انواع زوائد برآمده) باشد. پوست زیبا می‌‌بایست عاری از هرگونه لک باشد. رطوبت کافی داشته باشد و سلول‌های آن قدرت ترمیم و بازسازی زیادی داشته باشند.

از واژه زیبایی تعابیر مختلفی می‌‌شود. گاهی زیبایی به یک قسمت جزئی از یک مجموعه اطلاق می‌‌گردد مانند اینکه بگوییم فلانی بینی زیبایی دارد یا اینکه بگوییم فلانی پوست زیبایی دارد و گاهی اوقات به زیبایی دیدی کلی می‌‌بخشیم و بطور مثال می‌‌گوییم فلانی فردی زیباست و این در حقیقت یعنی اینکه تمام اجزا فرد از نظر ما ترکیبی را بوجود آورده‌اند که زیبا به نظر می‌‌رسد. باید توجه گردد که برای بدست آوردن یک زیبایی کلی می‌‌بایست اجزا ترکیب را تک تک مورد بررسی قرار داد و در جهت اصلاح و زیباسازی آن‌ها اقدام کرد تا در نهایت به یک ترکیب زیبا برسیم. آنچه که از دیدگاه طب سنتی قابل هدایت به سمت سالم و زیبا شدن می‌‌باشد سه جز اساسی مهم ترکیب یعنی پوست، وزن ( تناسب اندام) و سلامت و حفظ مو است که تقریبا فردی که دارای این سه گزینه مطلوب باشد طبیعتا فرد زیبایی نامیده خواهد شد.

نکات لازم

· اساس زیبایى پوست صورت در تنفس به‌موقع پوست و تقویت آن و این تنفس با پاک کردن ته مانده آرایش روز در هنگام خواب عملى خواهد بود.

· اگر رنگ چهره شما صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب تیره و کدر است هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب گرم را با یک قاشق عسل و مقدارى آبلیمو مخلوط کنید و بنوشید.

· اگر پوستى پژمرده و خاکسترى رنگ دارید یک لیوان مخلوط از آب گوجه فرنگى، آب سیب و آبلیمو را قبل از صبحانه و شام بخورید، ماست در طراوت پوستى فوق العاده مؤثر است.

· اگر پلک‌هاى متورم و تحریک شده دارید صبح و شب با چاى پررنگ کمپرس کنید اگر چشم‌هایتان پیوسته سرخ رنگ است با چشم پزشک مشورت کنید اگر دور چشم‌هاى شما حلقه کبود مى‌باشد، علاوه بر علت‌های ارثی مربوط به کبد و کلیه است. باید که دستگاه هاضمه و دفع، عامل بسیار مهمى در صافى و درخشندگى پوست بدن مى‏ باشد. اختلالات این دستگاه‌ها باعث یبوست مى‏‌شود و یبوست علاوه بر این که پوست را کدر مى‌کند باعث بد خلقى و کسالت عمومى نیز مى‌شود.

· یکی از مهم‌ترین عواملی که شفافیت پوست را به همراه دارد خون سالم در بدن می‌‌باشد. لذا اولین گام در شفاف‌سازی پوست پاک‌سازی خون و همچنین توجه به خلط صفرا در بدن است. باید به این نکته توجه شود که پاک‌سازی بدن از صفرای زاید می‌‌تواند به شادابی و طراوت پوست و همچنین کاهش زردی پوست نیز کمک کند. ما می‌‌بایست به عنوان درمان‌گر جهت پاک‌سازی صفرا از سه بعد کنترل تولید صفرا، دفع صفرای زاید و درمان توازن تولید و دفع به قضیه نگاه کنیم. جهت کنترل تولید صفرا، پرهیز از خوردن غذاها و مواد خوراکی مانند غذاهایی با ادویه زیاد، انواع سس‌ها، مواد غذایی سرخ کردنی، شکلات و غذاهای فست فود و حاضری از جمله ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شیوه‌ها برای کنترل صفرا و بهبود علائم آلرژی است که امروزه این شیوه‌ها توسط بسیاری از درمان‌گران طب مدرن نیز برای پیشگیری از عود کردن آلرژی‌ها و کنترل حساسیت به بیماران توصیه می‌‌شود.

· نوشیدن آب انار یا همچنین جوشانده عناب می‌‌تواند به پاک‌سازی و تصفیه خون در بدن کمک بسزایی کند. همچنین عواملی هم‌چون افزایش لایه شاخی و تجمع سلول‌های مرده در سطح پوست و عدم تعادل در بازسازی سلولی و باعث کدر شدن و لک‌های پوستی می‌‌‌گردد. در زمان کدر شدن پوست می‌‌بایست یک رژیم سرشار از ویتامین و اسید‌های میوه مورد استفاده قرار گیرد. میوه‌ها و ویتامین‌های آن‌ها نقش بسزایی در باز‌گرداندن شفافیت به پوست دارند.

· بسیاری از متخصصین پوست و زیبایی معتقدند که مهم‌ترین جنبه یک پوست، جنبه رطوبت آن است. یکی از بهترین راهکارها برای کسانی می‌‌خواهند رطوبت را به پوست خود هدیه دهند این است که روزانه به میزان مناسبی آب بنوشند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: