کد خبر: ۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
پپ
صفحه نخست » اخبار

در مقاله هفته گذشته واشنگتن پست، که در آن نتایج اولین نظرسنجی مرکز IranPollپس از ناآرامی‌های اخیر در ایران که به سفارش دانشگاه مریلند آمریکا انجام شده بود، نشان می‌دهد مردم ایران با وجود داشتن مطالبات اقتصادی و معیشتی همچنان از ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی آن حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی که از سوی مرکز مطالعات امنیتی و بین‌المللی دانشگاه مریلند آمریکا منتشر شد، نشان داد تغییر نظام سیاسی ایران یا کاهش سخت‌گیری در اجرای قوانین اسلامی مورد حمایت ایرانیان نیست. این نظرسنجی همچنین نشان داد عموم مردم ایران از سیاست خارجی این کشور در قبال سوریه و عراق راضی هستند و از آن حمایت می‌کنند.

علاوه بر این، در بخش دیگری از این نظرسنجی مشخص شد ۸۵ درصد از ایرانیان نظر کاملا نامساعدی نسبت به دولت آمریکا دارند و تنها کمتر از یک درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نظرشان نسبت به آمریکا کاملا مثبت و رضایتمندانه بود.

این نظرسنجی که در فاصله زمانی ۱۶ تا ۲۴ ژانویه انجام شد نشان داد ۶۹ درصد از ایرانیان شرایط اقتصادی را نامناسب می‌دانند. از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر موافق این بودند که دولت باید اقدامات بیشتری را برای مبارزه با فساد و جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی انجام دهد. همچنین نتایج این نظرسنجی حاکی از رضایت مردم از نحوه برخورد مقامات ایرانی در این اعتراضات بود و تقریبا دو سوم مشارکت کنندگان مداخله نیروهای پلیس در این اعتراضات را مناسب ارزیابی کردند.

اما این نظر سنجی خشم ضد انقلاب را در بر داشت. مثلا ابراهیم جلالی تهرانی که این روزها از وی به عنوان موسس شبه رسانه آمد نیوز نام برده می‌شود گفته این گزارش نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی چه میزان در رسانه‌های آمریکایی نفوذ دارد وی گفته از آنجایی که خبر گزاری فارس این مقاله را منتشر کرده بنابراین این ایران توانسته در نهاد های امنیتی آمریکا نفوذ کند و نظر سنجی ها را به نفع خود منحرف کند!


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: