کد خبر: ۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

در دنیای پیرامون ما موجودات و اتفاقات جالبی وجود دارد که اغلب ما بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شویم و معمولا با وجود استفاده فراوان از آن‌ها به توجه چندانی به آن‌ها نداریم. این اتفاقات عجیب برای خودشان دنیای جالبی دارند. از شکل‌گیری و کاربردشان تا طول عمر و قابلیت‌هایی که دارند. سعی داریم تا تعدادی از آن‌ها را با هم مرور کنیم

1. کودکانی که از سن پایین مسئولیت‌های بزرگ به ایشان محول می‌شود معمولا خوشیفته‌تر از دیگران بار می‌آیند؛ این باعث می‌شود که در بزرگسالی هم همواره به دنبال تأیید شدن و در مرکز توجه بودن باشند.

2.جزیره «بورانو» در شمال ایتالیا قرار دارد و با خانه‌های رنگارنگ و زیبایش شناخته می‌شود. ساکنان بورانو همانند ونیزی‌ها از طریق کانال‌های آبی رفت و آمد می‌کنند.

3.چندی پیش یکی شرکت تولید وسایل لوکس به نام «الشبله» در امارات لباس‌های مخصوص شتر را معرفی کرد که در کمال تعجب با استقبال بسیارخوبی نیز از سوی مردم این کشور روبرو شده است.

4.آب باران (در نقاطی که هوا آلوده نباشد) حاوی ویتامین B12 است و خوردن آن باعث از بین رفتن کم‌خونی، شرایط عصبی و قرمزتر شدن رنگ خون می‌شود و از آب شهری سالم‌تر است.

5. وقتی هندوانه پخته یا کباب می‌شود بافت دانه دانه خود را از دست می‌دهد و حتی می‌تواند به عنوان جایگزین گوشت استفاده شود: استیک هندوانه!

6 .در سال 2010 گروهی شامل 15 میمون با استفاده از درختانی که آن‌ها را مانند منجنیق از روی حصار الکتریکی دو متری پرتاب می‌کرد، از یک مؤسسه تحقیقاتی در ژاپن فرار کردند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: