کد خبر: ۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
پپ
صفحه نخست » اخبار


مسعود بهنود قبل از انقلاب با حمایتمحمود جعفریان، از اعضای شورای عالی مطبوعات داخلی ساواک، به تلویزیون شاهنشاهی رفت. مسعود بهنود کم‌کم با نزدیک شدن به حلقه فرح، مدال مخصوص تاجگذاری را دریافت کردهمزمان با پیروزی انقلاب لحن مقاله‌های بهنود تغییر کرد و شاه را سفاک می‌خواند. فاز جدیدی از مأموریت او آغاز شده بود.

مسعود بهنود شهره است به آدم فروشی و نمک نشناسی! او که در باند امیر عباس هویدا و از نزدیکان محمود جعفریان و پرویز نیکخواه به شمار می‌رفت با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بلافاصله علیه این دونفر که تعلقات توده‌ای و مائوئیستی داشتند اعلام شکایت کرده و کسانی را که سال‌های گذشته خود را مدیون آن‌ها بود تا طناب اعدام انقلاب همراهی نمود.

اخیرا تصویری از زمان فرار شاه منتشر شد و یکی از سایت‌های متعلق به ضد انقلاب مدعی شد این تصویر مسعود بهنود و عباس میلانی دیگر سلطنت‌طلب امروز است که در آن زمان گرفته شده است. این سایت نوشته: «بهنود در توضیح این عکس در خاطراتش نوشته است: من و عباس از شادی فرار شاه تا صبح در خیابان شاه آباد عرق خوردیم و سرمست پیروزی بودیم!» در ادامه این مطلب در خصوص این دو نفر آورده شده کهعباس میلانی پس از سرکوب گروهک‌هایی که برای شوروی سابق جاسوسی می‌کردند ابتدا به ترکیه گریخت و مدت‌ها در خیابان‌های استانبول و در محله آکسارای دستفروشی می‌کرد و سپس اطلاعاتی را که در مورد احزاب و گروهک‌های چپ و رژیم جدید ایران داشت به آمریکایی‌ها داد و موفق به اخذ پناهندگی از آمریکا شد .
عباس و خواهرش مدت‌ها در بارها و رستوران‌ها به کارگری و گارسونی اشتغال داشتند اما معلوم نیست چطور ناگهان سر از دانشگاه استانفورد درآوردند و بورسیه و امکانات کلان جهت مطالعه در مورد ایران گرفتند! پرویز ثابتی معاون ساواک منحله در کتاب خاطراتش از هر دوی این افراد نام می‌برد و می‌گوید: مسعود بهنود از همکاران ساواک بود که علیه روزنامه نگاران جاسوسی و خبرچینی می‌کرد و عباس میلانی هم پس از دستگیری توسط ساواک شخصا پیشنهاد کرد تا در برابر آزادی برای ساواک جاسوسی کند و کمونیست‌ها و چپگرایان و مخالفان شاهنشاه آریامهر را لو دهد!

ولی بهنود این موضوع را تکذیب کرده و می گوید: «دستگاه تبلیغاتی سازمان مجاهدین به دنبال موفقتیش در جعل خبر اعدام آقایان جعفریان و نیکخواه با اعلام جرم مسعود بهنود، یک کشف جدید کرده که هواداران سلطنت آن را با آب و تاب و تحلیل‌های مناسب بازنشر کرده و دست به دست می‌گردانند».

وی در ادامه گفته اصلا موتور سواری بلد نیست و شأن وی در آستانه انقلاب به او اجازه نمی‌داد تا سوار موتور شود! و در ادامه گفته میلانی و خواهرش هم استاد دانشگاه بودند و هیچ گاه سوار موتور نشده‌اند!

البته در این که این عکس مربوط به بهنود و میلانی است نمی‌توان به راحتی و بدون اسناد قضاوت نمود ولی در بوقلمون صفتی و نان به نرخ روز خور بودن فردی مثل مسعود بهنود به شهادت تاریخ می‌توان گفت که وی در طول عمر خود بارها تغییر جهت داده و در دوران شاه نیز با ظاهر و باطنی متفاوت در جامعه فعالیت می‌کرد تا جایی که در آستانه انقلاب به ناگاه از همکاری با ساواک دست برداشته و به جمع یاران امام در مدرسه رفاه می‌پیوندد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: