کد خبر: ۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
پپ
صفحه نخست » کنز


حجه الاسلام فرحزاد

دختر رحمت و پسر نعمت است. رحمت شما را حفظ‌‌می‌کند ولی نعمت را شما باید حفظ کنید. نعمت را باید مواظبت کرد ولی رحمت صاحبش را مراقبت و حفظ‌‌می‌کند. رحمت العالمینی پیامبر اکرم‌صل‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم هم در حضرت سلام‌الله‌علیها تبلور یافته است.

پیامبر اکرم صل‌الله‌‌علیه‌‌و‌‌آله‌‌و‌سلم هر روز سینه دخترش زهرا سلام‌الله‌علیها را‌‌می‌بوسید و بوی بهشت را از آن استشمام‌‌می‌کرد. شما هم سینه دخترتان خصوصا اگر نامش فاطمه است را به همان نیت ببوسید.

آثار فوق‌العاده ادب

حجه الاسلام پناهیان

ادب در برابر پروردگار باور انسان را به خدا زیاد‌‌می‌کند. رعایت آداب، یعنی ادب کردن در برابر پروردگار. ادب محبت‌‌می‌آورد و تکبر که ام‌الرذائل است را از بین‌‌می‌برد.

فایده مهم قرآن خواندن

یکی از فوائد مهم قرآن خواندن شناختن خداوند بزرگ است. یکی از مهمترین راه‌های شناخت هر کسی شنیدن سخنان اوست. صفات زیبای خداوند متعال در پس آیات قرآن کاملا پیداست.

برای بیداری و تهجد و نماز شب چه کنم؟

آیت‌الله خوشوقت

باید زود بخوابی. اگر انسان کسری خواب داشته باشد نمی‌تواند بلند شود. پس باید شب زودتر بخوابد. اگر هم نیاز به خواب داشت گفته‌اند قبل از ظهر کمی بخوابد که به نام خواب قیلوله است. در این صورت آن کسری جبران می‌شود.

زیاد پای تلویزیون ننشین چشم خسته می‌شود و به خواب زیاد احتیاج دارد لذا نمی‌توان بلند شود شما می‌خواهی تا ساعت دو بعد از نصف شب که فیلم نشان می‌دهند بنشینی و نماز صبحت هم قضا نشود! حتما قضا می‌شود اگر شب کوتاه شد. حتما باید زودتر بخوابی و غذای چرب و چیلی هم نخوری چون خواب را سنگین‌‌می‌کند. اگر این کارها را مراعات کردی به انضمام ترک گناه بیدار می‌شوی ان‌شاءالله.

کنار گذاشتن اسلام در جامعه

آیت‌الله بهجت

با هم خوب نیستیم و به حقوق یکدیگر تعدی می‌کنیم بعد هم اعتراض‌‌می‌کنیم و‌‌می‌گوئیم اسلام برای اداره جامعه ناقص است. در حقیقت اسلام را کنار می‌گذاریم.

شخصیت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها

آقای قرائتی

خوشا به حال کسی که بفهمد، خدیجه فهمید. خدیجه خیلی فهمید در انتخاب همسر فهمید. آنقدر پولدار آمدند خواستگاریش، خودش را به پول نفروخت، قرآن می‌فرماید: زنی که خودش را به پول نفروشد این امام و الگوی مردها هم هست، و ضرب الله مثلا للذین آمنوا امراه فرعون. (التحریم/11) مردم و همه امت از این خانم یاد بگیرید از زن فرعون یاد بگیرید، مگر زن فرعون چه کسی بود؟ گفت: رب ابن لی عندک بیتا فی‌الجنه. (التحریم/11) خدایا خانه‌ای برای من در بهشت بنا کن. من کاخ فرعون را نمی‌خواهم.

انتخاب شوهر را از خدیجه یاد بگیرید اگر پسر خوبی بود، کمالاتی داشت دخترتان را به او بدهید حتی اشکالی ندارد که ما دلال پیدا کنیم اگر پسر خوب بود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: