کد خبر: ۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


سالک الی ‌الله باید از محدوده ساخت‌های نظری و نقلی بی‌درنگ بگذرد و به پختگی افتد. و به تعبیر دیگر از راه مجاهدات نفسانی بر گمان و ظن پشت پا زده و به معاینات حق‌الیقینی برسد.

شهود حقایق وقتی حاصل می‌شود که تعینات و تقدات از سالک مرتفع شده باشد و این مرحله با غیر سوختن متحقق نمی‌شود.

اولیای الهی و عرفای کامل کسانی هستند که آنچه همه را در لباس محسوس و ماده می‌بینند آنان در لباس غیب و معنی می‌بینند چرا که در قفس تن محبوس نیستند و به دریای مشاهدات رحمانی مستغرق‌اند. اینان واصلین وادی محبوبند که از ازل جانشان به بحر جود و فیض حضرت حق متصل و در تسبیح و تقدیس مشغول بودند. اینان کسانی هستند که به شریعت عامل و به طریقت کامل و به حقیقت واصل‌اند و به امراض روحی سالکان بینا و نسخه درمان نفوس به نظرشان پیچیده می‌شود.

عالم ربانی آیت اللله سید عبدالکریم کشمیری یکی از این بزرگان و سالکان راه حق است کتاب آفتاب خوبان شرح زندگی این عالم ربانی است.

بخش‌هایی از کتاب

آشنایی با امام راحل ره

استاد با آیت الله سید مصطفی خمینی در نجف دوست و رفیق بودند و ایشان را شخصی فاضل دور از تعینات ظاهری می‌دانست. استاد فرمودند: یک وقت آقا مصطفی به ابویشان آیت الله خمینیره عرض کرد: آقا سید عبدالکریم کشمیری از چیزهایی پنهانی خبر می‌دهد. ایشان به آقا مصطفی فرمودند: بگویید من در ایران خوابی دیده‌ام و به کسی هم نگفتم، بگوید آن خواب چه بود؟ آقا مصطفی مطلب را به من رسانید. من با اورادی چند آن خواب برایم واضح شد و گفتم:

به والد بگویید در ایران خواب دیده، در نجف از دنیا رفته و دفنش کردند، لکن سنگی، پهلوی او را آزار می‌دهد. امام علیعلیه‌السلام آمدند و فرمودند: حالت چطور است؟

ایشان عرض کردند: حالم خوب است لکن این سنگ مرا اذیت می‌کند، و امیرالمؤمنین آن سنگ را از کنارش دور کردند. چون جواب را رساندند، تصدیق کردند. آقا مصطفی از من پرسید: آیا پدرم در نجف وفات می‌کند؟ گفتم: نه در ایران از دنیا می‌رود.

وقتی امام راحل به ایران آمدند، یکبار پیغام دادند که ایشان به نزدش بیاید و استاد رفتند (و آن هم داستانی دارد).

شناسنامه کتاب

کتاب آفتاب خوبان شرح احوال عالم ربانی آیت‌الحق سید عبدالکریم کشمیری است که به کوشش سید علی‌اکبر صداقت و به همت انتشارات سپر آذین به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: