کد خبر: ۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
پپ
صفحه نخست » کنز


وضو با کرم

آیا کرم مالیدن به دست و صورت برای وضو اشکالی دارد؟

اگر مانع رسیدن آب به پوست نباشد اشکالی ندارد.

وضو با مداد چشم‌، ریمل و پنکک

اثر مداد چشم، ریمل، پنکک، رژگونه، رژلب، لاک ابرو، کرم سفیدکننده، طرح روی ناخن و سایر مواد آرایشی که خانم‌ها در آرایش استفاده می‌کنند هنگام وضو چه حکمی دارد؟

اگر جرم داشته باشد باید برطرف شود ولی برطرف کردن مقداری که داخل چشم است لازم نیست.

نکته: باید به مژه هم آب برسد و اگر جرمی روی آن باشد برای وضو برطرف شود البته برای رسیدن آب به مژه‌ها در شرایط عادی دقت لازم نیست. زیرا آب به سرعت و به راحتی همه آن را فرا می‌گیرد.

توجه: بعد از برطرف کردن جرم مواد آرایشی باقی ماندن رنگ آن مانع وضو نیست.

وضو با لاک آرایشی

استفاده از لاک توسط خانم‌ها در انگشتان دست و پا هنگام وضو چه حکمی دارد؟

در صورتی که لاک در ناخن‌های دست باشد و بدون برطرف کردن آن وضو بگیرد، وضو باطل است و در ناخن پا چنانچه ناخن یکی از انگشتان پا لاک نداشته باشد و روی همان دست بکشد وضو صحیح است.

آیت‌الله سبحانی: احتیاط لازم آن است که روی پا از پهنا به اندازه سه انگشت بسته مسح شود، از این رو باید به این مقدار از انگشتان بدون لاک باشد.

وضو با ژل یا روغن مو

مسح سر بر موهای روغن زده یا ژل زده چگونه است؟

اگر روغن به قدری زیاد نباشد که مانع از رسیدن آب وضو به روی موها یا بیخ آن و یا پوست سر باشد اشکال ندارد. پس اگر روغن یا ژل مو به قدری است که در موقع مسح آب به مو نمی‌رسد وضو بر روی موها صحیح نیست و باید بر پوست یا بیخ موهای جلو سر مسح نمود.

توجه: گاهی که موی سر به طور طبیعی چرب می‌شود. برخی خیال می‌کنند مانع از رسیدن رطوبت مسح است در صورتی که این چربی مختصر برای مسح اشکالی ندارد و نباید بیش از حد دقت نشان داد که وسواس بیاورد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: