کد خبر: ۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
پپ
صفحه نخست » کنز


حجت الاسلام پناهیان

محبوبیت شهدا در یک جامعه خوب امری طبیعی است و قاعده‌ای ساده دارد. هرکس صادقانه و فداکارانه عبادت و خدمت کند، مانند شهیدان محبوب خواهد بود.

نیاز ساعتی ما به قرآن

آیت الله جاودان

قرآن یک قطعه نورانی از جایگاه بالاتر از بهشت و از نزد خود خداوند متعال به دست ما رسیده است. ما مانند نیاز یک نوزاد به شیر مادر هر ساعت به بهره‌بردن از نور قرآن نیازمندیم.

بلایی که خیالات بر سر ما می‌آورد

امام حسن عسکری‌علیه‌السلام به ابوهاشم جعفری فرمودند: از گناهانی که آمرزش ندارد گناهی است که انسان با خودش می‌گوید کاش من فقط همین گناه را داشتم. این حقیر شمردن گناه باعث می‌شود که گناه اصلا آمرزیده نشود. ابوهاشم در دلش گفت

(به زبان نگفت) چقدر دقیق است امام به او فرمود: به همین دقیقی است.

بسیاری از جاهایی که ما پایمان در چاله می‌رود به خاطر خیالاتمان است. گناهی هم نکردیم اما خیال بد کردیم. شیطان گاهی یکی از نعمت‌های خدا را به یاد ما می‌آورد و ما به سادگی از کنار او عبور می‌کنیم. این غفلت که من نعمتی را به یاد آوردم و شکرش را بجا نیاوردم مشکل‌ساز می‌شود. یادتان بماند هر وقت نعمت خدا را به یاد‌آوردید شکر کنید. گاهی هم برای بعد نقشه می‌کشیم و ان‌شاءالله نمی‌گوییم حتما نمی‌شود. امتحان کنید. ان‌شاءالله هم باید جدی باشد.

روزی و روزی دهنده

به آقای شاه‌آبادی گفتند که آقا امسال باران نیامده است فرمودند: مگر باران روزی می‌دهد؟ اگر کسی یقین داشته باشد که خدا روزی می دهد نمی‌ترسد.

آیت‌اله حق شناس

حاجات هر کس به قدر همتش است

حاجات هر کس به قدر همتش است، پیش شخص بزرگ باید حاجات بزرگ خواست تو نمازت را اول وقت بخوان اگر اینجور حاجت‌هایت عملی نشد بیا آب دهن بنداز در صورت من.

...............................................

گنا ه غیبت کننده و شنونده غیبت

آیت الله بهجت

گناه شنونده غیبت مثل غیبت کننده است مگر اینکه در مقام انکار برآید و سخن آن شخص را قطع کند یا از مجلس برخیزد و اگر قدرت بر اینها نداشته باشد و در دل غضبناک گردد. و اگر به زبان گوید: ساکت شو اما در دل مایل و طالب باشد این از اهل نفاق است. پس بر اهل دین لازم است که چنانچه غیبت مسلمانی را بشنوند در مقام انکار برآیند و آن را رد کنند والا مستوجب نکال(عقوب و عذاب) می‌گردند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: