کد خبر: ۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
پپ
صفحه نخست » کنز


حجت الاسلام فرحزاد

بچه‌ها اول امر صادقانه حرف می‌زنند. از بچه اگر سوال شود جوابش صادقانه است. چون دروغ محتاج تامل است. در دروغ انسان فکر می‌کند که یک وقت افتضاحی به بار نیاورد. راست گفتن افتضاح ندارد حقیقت است. بچه‌ها در محیط‌های تربیتی خود وقتی پنجاه‌ دروغ از پدرومادر دیدند معتاد به دروغ می‌شوند. جرائم و شرور بشر هم مثل اعتیاد‌هاست که فطرت از اول آن را اقتضا نمی‌کرد. بلکه آلودگی اجتماع و نظام این بلا را به سرش آورده است.

مخیر بودن بین خوب زندگی کردن و بد زندگی کردن

حجت الاسلام رفیعی

ما بین زندگی کردن و زندگی نکردن مخیر نیستیم بلکه ما بین خوب زندگی کردن و بد زندگی کردن اختیار داریم. همه کسانی که در این عالم دارند زندگی می‌کنند چه بد و چه خوب چه مثبت و چه منفی همه اینها اسمش زندگی است. منتها سعی کنید که در زندگی‌تان سوار زندگی باشید نگذارید مشکلات و سختی‌ها صفت رضا را از شما از بین ببرد. یک وقت در زندگی مرگ است یک وقت شکست است یک وقت حوادث است و یک وقت حاجتت مستجاب نمی‌شود و... اینطور نباشد که با خدا قهر کنیم.

ریختن آبروی مردم

امام خمینی(ره)

قیامت بعضی‌ها زبانشان آنقدر دراز می‌شود که اهل محشر از روی زبان‌ آن‌ها راه می‌روند. اینها کسانی هستند که در دنیا با زبانشان آبروی مردم را می‌بردند.

سرنوشت ما با چه چیزی رقم می‌خورد؟

حجت الاسلام پناهیان

احساسات ما نزد پروردگار عالم خیلی ارزش دارند و مهمترین ملاک ارزیابی ما محسوب می‌شوند. اینکه ما چه علاقه‌هایی در وجودمان جاری است در سرنوشت ما تاثیر بسزای دارد.

سه رابطه کلیدی

در دین سه رابطه کلیدی و مهم ایجاد می‌شود رابطه با خدا، رابطه با ولی‌ خدا و رابطه با مومنان به ویژه آنان که در یک تشکل با تو همکارند. رابطه سوم از دو رابطه قبل دشوارتر است. همانطور که رابطه دوم از رابطه اول سخت‌تر است.

دارایی و کرامت حضرت معصومه‌سلام الله علیها

آیت‌الله جاودان

حضرت معصومه‌سلام‌الله‌علیها باب حضرت رضا‌علیه‌السلام است از طریق ایشان و به وساطت و شفاعت آن بانوی بزرگوار می‌شود دست به دامان حضرت رضا علیه‌السلام شد. دارایی و کرم و معرفت ایشان بی‌حد و مرز است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: