کد خبر: ۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
پپ
صفحه نخست » ینگه دنیا


گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

در شهر کوچک ویندسور در چند قدمی قصری که ملکه الیزابت تعطیلات آخر هفته را در آن می‌گذراند، حدود ۱۰ بی خانمان با پیچاندن بدن خود لابه‌لای چند پتو و کارتن، خود را از سرمای زمستان حفظ می‌کنند.

چهار ماه مانده به مراسم ازدواج شاهزاده هری، نوه ملکه انگلیس با نامزد آمریکایی‌اش در کلیسای این قصر، تصمیم مقامات محلی برای پاک سازی اطراف قصر از بی‌خانمان‌ها با انتقاداتی روبرو شده است.

سیمون دادلی، شهردار ویندسور در نامه‌ای از رییس پلیس خواسته است که زودتر وارد عمل شود. وی از این که در آستانه برگزاری مراسم ازدواج سلطنتی پیاده‌رو‌ها مملو از کیسه و زباله شده‌اند، ابراز نگرانی کرده است. وی همچنین گفته است که بی‌خانمان‌ها حق حضور در این مراسم را ندارند.

یکی از بی خانمان‌هایی که به این محله پناه آورده اند به خبرگزاری فرانسه می‌گوید که حضور او در این محله به انتخاب خودش نبوده است بلکه برای فرار از باد و سرمای زمستانی به این جا آمده است. این در حالیست که شاهزاده ویلیام، برادر کوچکتر او هری، و عروس آینده همواره خود را حامی بی‌خانمان‌ها معرفی می‌کنند. وی اضافه می‌کند که به جای مجرم تلقی کردن بی‌خانمان‌ها، باید مشکلات آن‌ها ریشه یابی شوند. به گفته او اماکنی که شهرداری به آن‌ها برای اقامت پیشنهاد می‌کند، تمیز نیستند و موش‌ها در آنجا جولان می‌دهند. پیش بینی می‌شود هزاران گردشگر هم‌زمان با مراسم ازدواج سلطنتی به این شهر کوچک در ۴۰ کیلومتری غرب لندن بروند. این در حالی است که اختلاف بین پلیس محلی و شهرداری بر سر چگونگی ساماندهی وضعیت بی خانمان‌ها همچنان باقی است.

گفتنی است، ملکه انگلیس برای رسیدگی به امور و وظایف خود به عنوان صدر حکومت انگلیس و کشورهای مشترک المنافع، سالیانه 7 میلیون و نهصد هزار پوند از بودجه را دریافت می کند و این جدا از درآمدهای خاندان سلطنتی است.
پارلمان انگلیس بسیاری از درآمدهای خانواده سلطنتی را از محل منابع عمومی تامین می کند. هزینه سالیانه خدمات مربوط به املاک متعلق به این خانواده و همچنین کمک هزینه نگهداری از اقامتگاههای سلطنتی و سفرهای سالانه سلطنتی از جمله این هزینه هاست. لیست هزینه های ساخت و ساز بیشترین لیست هزینه ها را تشکیل می دهد، از جمله حقوق کارکنان دفتر خانواده سلطنتی، دیدارهای رسمی، مشاغل عمومی و سرگرمی های اعضای این خانواده.
در طول 10 سال اخیر میزان این هزینه ها توسط پارلمان تعیین شده و پول هایی که در این میان ذخیره شده است، برای 10 سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که، هزینه کلی خاندان سلطنتی حدود 134 تا 184 میلیون پوند در هر سال تخمین زده می‌شود. تا سال 1760 درآمد خاندان سلطنتی از محل هزینه های به دست آمده از ارثیه ها تامین می شد، که این هزینه ها شامل سود های ناشی از املاک تاج خاندان سلطنتی بود. شاه جرج سوم در آن سال توافق کرد که در ازای دریافت درآمد از محل منابع غیر نظامی، این ارثیه را تحویل دهد که این توافق نامه تاکنون پابرجا مانده است. هم اکنون املاک تاج یکی از بزرگترین و با ارزش ترین محل های املاک سلطنتی در انگلیس است که ارزش آن 7.3 میلیارد پوند تخمین زده شده است.

ملکه انگلیس برای رسیدگی به امور و وظایف خود به عنوان صدر حکومت انگلیس و کشورهای مشترک المنافع، سالیانه 7 میلیون و نهصد هزار پوند از بودجه را دریافت می کند. خانواده سلطنتی انگلیس متهم است که در زمینه ارائه آمارهای مربوط به مسائل مالی خود شفاف عمل نمی‌کند. از سوی دیگر مرکز ملی رسیدگی به اموال دولتی اجازه بررسی اموال خانواده سلطنتی را ندارد. گراهام اسمیت مدیر کمپین مبارزه برای ایجاد نظام جمهوری در انگلیس که یک گروه ضد سلطنتی در این کشور است، در مورد هزینه تمیز کردن خانه‌ها، نگهداری باغ‌ها و خورد و خوراک خاندان سلطنتی، می‌گوید: این هزینه‌ها هرگز عادلانه نیست. کاملا واضح است که خانواده سلطنتی هیچ احترام و اهمیتی برای اموال کشور قائل نیستند. هیچ دلیلی وجود ندارد که چند میلیون پوند برای دادن حقوق به کارکنان خانواده سلطنتی صرف شود. بررسی‌های انجام شده در مورد حساب‌ها نشان می‌دهد که تمیز کردن خانه های خاندان سلطنتی 496 هزار دلار هزینه های مربوط به غذا 827209 دلار هزینه نگهداری باغ‌ها 661302 دلار در سال گذشته هزینه در بر داشته است.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: