کد خبر: ۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

در جنگ جهانی دوم انگلیسی‌ها به تکنولوژی رصد شبانه یا دید در شب دست یافتند ولی برای اینکه کشورهای دیگر به خصوص آلمانی‌ها‌ از این تکنولوژی با خبر نشوند به دروغ گفتند که خلبانانشان برای تقویت چشم خود هویج می‌خورند و این برتری دید را به هویج ربط دادند. از آن‌ زمان این باور رایج شد که خوردن هویج بینایی را زیاد می‌کند.

رعد و برق از چشم ما آدم‌ها تنها یک جرقه نورانی در آسمان دیده می‌شود. شاید هیچ یک از ما از میزان انرژی آزاد شده از یک رعد و برق عظیم اطلاعی نداشته باشیم. جالب است بدانید که یک رعد و برق ناگهانی و قدرتمند می‌تواند سنگ را دوبرابر گدازه آتشفشانی داغ کند، شکل آن را تغییر دهد و ساختار بنیادی پیوندهای شیمیایی که آن را نگه داشته تغییر دهد.

عطر پرتقال برای همه دوست داشتنی و آرامش‌بخش است. پرتقال سه روغن دارد؛ روغن پوست پرتقال که به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود. روغن دوم که از ساقه و برگ گیاه گرفته شده در عطر استفاده می‌شود و از روغن شکوفه‌های پرتقال هم برای طعم و عطر استفاده می‌شود.

درست نشستن در دوران کودکی می‌تواند تضمین خوبی برای سلامت جسمانی بچه‌ها در بزرگ سالی باشد.در برخی مدارس در چین برای حفظ فاصله استاندارد چشم بچه‌ها با کتاب‌هایشان و همچنین عادت دادن آن‌ها به طرز صحیح نشستن، میله‌هایی به شکل داربست بر روی میزشان تعبیه شده است.

بعضا استفاده بی‌حد و اندازه از گوشی تلفن همراه، داری عواقب ناگواری است. مردم لندن به قدری هنگام استفاده از گوشی به تیرهای چراغ خیابان می‌خورند که شهرداری تصمیم گرفت بعضی از تیرهای چراغ برق را پوشش دهد تا آمار آسیب ها کاهش پیدا کند.

احساس تنهایی و غریبی کردن صرفا متعلق به فرزندان انسان نیست. حیوانات نیز از این حس برخورداند. جالب است بدانید که نگه‌دارندگان پانداها در چین، لباسی شبیه به پاندا به تن خود می‌کنند تا پاندای نوزادی که مادر خود را از دست داده است، احساس تنهایی نکند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: