کد خبر: ۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری


فرنوش شهابی

مواد لازم

نارنگی:20عدد

شکر: دو کیلو

آب: دو لیتر

نمک: 2-3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا روی هر نارنگی از قسمت بالا یک سوراخ ایجاد کنید با کمک نی می‌توانید این کار را انجام دهید تا قسمت سفت و سفیدش کاملا بیرون آید.

در یک قابلمه یا ظرف بزرگ آب ریخته و نارنگی‌ها را در آن بریزید به مدت 4 الی 5 روز حتما هر دو سه ساعت یکبار آب مواد را عوض کنید. زیرا آب زرد رنگ می‌شود.

بعد از چند روز در یک قابلمه آب ریخته همراه با 1قاشق غذاخوری نمک آب را به جوشانید سپس نارنگی‌ها را به آب اضافه کرده و مدت 10دقیقه بجوشانید.

سپس مواد را درون آبکش ریخته و آب سرد روی آن بریزید دوباره آبجوش همراه با 1قاشق دیگر نمک درست کرده و نارنگی را درون آن ریخته 5 دقیقه بجوشانید دوباره در آبکش ریخته و بشویید.

در قابلمه دیگر شکر را همراه با دو لیتر آب و دو قاشق غذاخوری آبلیمو بجوشانید تا شکر ذوب شود و شیره مناسب به‌دست آید نارنگی‌ها را درون ظرفی ریخته و بگذارید ده دقیقه بماند. حرارت را کم کنید و با قاشق مواد را زیر و رو می‌کنیم تا شیره به همه جای نارنگی برسد. سپس نارنگی‌ها را از روی شعله برداشته و می‌گذاریم نارنگی‌ها یک شب کامل درون شیره بماند .

روز بعد نارنگی‌ها را خارج کرده شیره را دوباره گرم کرده تا شروع به جوشیدن کند سپس نارنگی‌ها را اضافه کرده و می‌گذاریم تا ده دقیقه دیگر به جوش آید و دوباره مواد را می‌گذاریم یک شب کامل بماند این کار را چند بار ادامه می‌دهیم تا شیره کاملا به خورد مواد برود .

نارنگی شما آماده میل‌کردن می‌باشد .

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: