کد خبر: ۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
پپ
سه برداشت از آن سوی آب
صفحه نخست » ینگه دنیا



مریم سیادت

دستگیری پیرزن آمریکایی

فیلمی در رسانه‌های فارسی منتشر شده با این توضیح: «دستگیری و زنجیر کردن دست و پای پيرزن ٩٣ ساله‌ فلوريدايى به دلیل چند ماه عقب افتادن پرداخت هزینه‌ اقامت خانه‌ سالمندان توسط پلیس آمریکا» متن توضیح، حاوی تمام واقعیت نیست و به ظرایف موجود در قوانین کشور آمریکا توجه ندارد. این پیرزن اجاره‌ خود را پرداخت نکرده و از محل اقامت بیرون انداخته شده است. سپس به جرم تردد غیر مجاز در محل بعد از دریافت اخطار، دستگیر شده، نه عدم پرداخت اجاره. پس اجاره ندادن دلیل اصلی دستگیری نبوده، بلکه به صورت غیر مستقیم موجب شده مالک محل اقامت، با وی مشکل پیدا کند و اجازه‌ حضور مجدد و تردد در آن محل را ندهد اما پیرزن اطاعت نکرده و طبق قوانین دستگیر شده است .طرز برخورد با وی توسط پلیس انتقاداتی را برانگیخته اما پلیس از اقدام خود دفاع کرده و گفته پیرزن چاره‌ای برای مأموران ما باقی نگذاشته است! ایالت فلوریدا قوانین سفت و سختی برای تردد غیر مجاز در املاک خصوصی دارد. در مقررات فلوریدا، آمده: هر کسی که بدون اجازه، مجوز یا دعوت و به صورت عمدی وارد یک ملک یا وسیله‌ نقلیه در تملک دیگری شود و آنجا بماند، مرتکب تخلف یا جرم شده است. تردد غیر مجاز در حالت کلی تخطی درجه دو از قانون تلقی شده و فرد جریمه خواهد شد. اگر هنگام تردد غیر مجازِ فرد خاطی، فرد دیگری در محل حاضر باشد، تخطی از نوع درجه یک خواهد بود و در صورتی که فرد خاطی مسلح باشد، عمل وی از نوع جرم جنایی درجه ۳ تلقی می‌شود.

مقامات محلی گفته‌اند این پیرزن کمک نهادهای حمایتی را رد کرده و دفتر دادستان ایالتی فلوریدا با بررسی فیلم‌های دوربین‌های نصب شده روی لباس مأموران پلیس، اعلام کرده‌اند که تعقیب کیفری پیرزن لازم نبوده است. اتهام تردد غیر مجاز پس از اخطار، یک هفته پس از دستگیری از پیرزن برداشته شده است. در فیلمی که از جزئیات دستگیری این پیرزن در فضای مجازی منتشر شد، فریادهای این پیرزن، آن هم چند روز پیش از تولد ۹۴ سالگی‌اش قلب هر مخاطبی را به درد می‌آورد.

گانگستر مدرسه

هفته‌ گذشته، پلیس شهر به همراه مسئولین مدرسه، بر روی گزارش اثبات‌نشده‌ای شروع به کار کردند که بیان می‌کرد یکی از دانش‌آموزان در ماه اکتبر، با خود اسلحه به مدرسه آورده است. گفته شده ما این قضیه را جدی می‌گیریم و این دانش‌آموز حداقل تا پایان سال تحصیلی به یک مکان جایگزین منتقل شده است. ترسناک‌تر این که دانش‌آموز مذکور امروز محتوایی بر صفحه‌ شبکه‌ اجتماعی خود منتشر کرده که بیان می‌کند وی یک «school shoote» یا «تفنگ‌ دَرکُن در مدرسه» است!

با این حال، طبق تحقیقات پلیس، اتهامی متوجه این فرد نیست! و دانش‌آموز مذکور صرفا اجازه‌ ورود به مدرسه را در سال جاری ندارد... واقعا باید به پلیس زحمتکش آمریکا خسته نباشید گفت!

چه اشکالی دارد؟ مسلمان مسلمان است

روزهای کوتاهِ زمستان است و دفتر کار هم شلوغ‌تر از آنی که بتوانی یه گوشه‌ دنج پیدا کنی و نماز بخوانی. نزدیک‌ترین مسجد شیعیان دورتر از آن است که بتوانی بروی و برگردی و به میتینگ بعدی هم برسی. دست به دامان نقشه می‌شوی. هر گوشه‌ای در این مملکت با گوگل مپ نشانه‌گذاری شده پس چرا مسجدها نباشند؟ دو سه تایی هستند در نزدیکی. دل به دریا می‌زنی و رخش ژاپنی‌ات را زین می‌کنی و می‌روی به سمت نزدیک‌ترین‌شان. افتاده در گوشه‌ای از یک مجموعه‌ فروشگاهی. اگر آن بسم‌الله کوچک نباشد محال است بفهمی ورودی یک مسجد است. شاید ترس از اسلام فوبیاست. در را باز می‌کنی، یک دفعه تمام شلختگیِ آرامش‌بخش یک مسجد بغلت می‌کند.

وسط هفته است و چند نفری بیشتر نیستند. مطمئنی مهر و چیز شبیه مهر پیدا نخواهی کرد.‌ مرد میان‌سالی در میانه ایستاده. سبیل‌ها را زده و محاسن را بلند کرده به رسم اهل سنت. از آن چهره‌هایی است که می‌شود هندی باشد یا عرب، پاکستانی باشد یا مراکشی. سلام می‌کنی لبخندی می‌زند و جواب می‌دهد. می‌پرسی اشکال ندارد در گوشه‌ای نماز بخوانی به رسم اهل تشیع. می‌گوید: نه چه اشکالی دارد؟ مسلمان مسلمان است.

نمازت را می‌خوانی و بیرون می‌زنی در حالی که خاورمیانه‌ در آتش به یادت می‌آید. کاش هر روز مسلمانی در را باز کند به روی مسلمان دیگر و با لبخندی بگوید چه اشکالی دارد؟ مسلمان مسلمان است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: