کد خبر: ۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری


فرنوش شهابی

مواد لازم

کره: 50 گرم

رنده پوست لیمو: یک قاشق غذاخوری

آرد: 5/2 پیمانه

آرد ذرت: 50گرم

شکر: 200 گرم

زرده تخم‌مرغ :3 عدد

شکر: یک قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: نصف پیمانه

شیر یا آب سرد: یک پیمانه

کره سرد: 150 گرم

روغن جامد: 50 گرم

نمک: به مقدار لازم

آب سرد: نصف پیمانه

خامه جهت تزئین: 200 گرم

طرز تهیه پای لیمو

برای تهیه خمیر ابتدا نمک و آرد و شکر را با هم مخلوط کرده. روغن و کره سرد را به آن اضافه کنید و با انگشت ماساژ دهید تا به صورت گلوله‌های ریز در آید. بعد کم‌کم آب را اضافه کنید تا خمیر مورد نظر به دست آید. خمیر را 20 دقیقه در یخچال استراحت دهید بعد روی صفحه‌ای که کمی آرد پاشیده‌اید خمیر را به ضخامت نیم سانت باز کرده و داخل قالب پای طوری قرار داده تا دیواره ظرف را بپوشاند .اضافات خمیر را از اطراف گرفته و با چنگال روی خمیر را چند سوراخ کرده و روی خمیر کاغذ روغنی انداخته و در فر با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه گذاشته تا خمیر نیم‌پز شود. بعد از فر خارج کرده کاغذ روغنی را برمی‌داریم و مجدد 20 دقیقه دیگر در فر با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد می‌گذاریم تا بپزد .مواد را از فر خارج و اجازه دهید کاملا سرد شود.

برای تهیه سس آرد ذرت و شکر را در یک قابلمه کوچک ریخته بعد شیر سرد و آب لیمو ترش و رنده پوست لیمو را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار داده و مرتب هم بزنید. بعد کمی که غلیظ شد از مایع با قاشق برداشته و به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید تا زرده‌ها گرم شود .

زرده‌ها را از قبل با چنگال بزنید. توجه داشته باشید یک باره مایع را به تخم‌مرغ‌ها اضافه نکنید زیرا زرده‌ها لخته شده و بوی نامطبوع به کرم می‌دهد. بعد مجدد مایع را روی حرارت گذاشته و کره را اضافه کنید تا مایع غلظت لازم را به دست آورد .بعد از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا کاملا خنک شود .

در صورتی که از خامه می‌خواهید استفاده کنید کف خمیر پای پخته شده 2 قاشق غذاخوری خامه بریزید بعد کرم لیمو را که کاملا خنک شده روی آن ریخته و با بقیه خامه تزئین کنید .

نکته

این کرم را می‌توان با مرنگ سرو کنید و یا این که با خامه زده شده برای لابه‌لای کیک استفاده کنید.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: