کد خبر: ۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
پپ
صفحه نخست » سرمقاله


مدیر مسئول

نزدیک به یکسال پیش بعد از یوم الله 22 بهمن رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی در بیاناتی فرمودند: «حضور پرشور مردم در مقابل دشمن کمین کرده برای بلعیدن ایران را به حساب گلایه نداشتن آنها از عملکرد مسئولین نگذارید چرا که مردم از مسائل مختلف از جمله تبعیض و کم‌کاری و بی‌اعتنایی به مشکلات گله‌مندند و احساس ناراحتی و رنج می‌کنند.»

این طبیعی بود که یکسال قبل هشدار این چنینی داده شود ولی مسئولین توجهی نکردند. حاصل آن بی‌توجهی فشار مضاعف بر مردم خصوصا اقشار کم درآمد بود. این فشارها نه تنها کم نشد بلکه با تصویب بودجه سال 97متراکم‌تر نیز شد. در نهایت مردم صدای اعتراضشان بلند شد.

اعتراضاتی که ذاتش شنیده شدن صدای مردم محروم و بی‌پناهی بود که برای گذران زندگی روزهای سختی را سپری می‌کردند و هر روز سفره آنان تنگ و تنگ‌تر می‌شد. مردمانی که سرمایه‌های خود را که برای آن روزها و شب‌ها زحمت کشیده بودند بر باد رفته دیدند و هیچ یاری کننده‌ای را برای خود نیافتند. این اعتراضات کاملا اخلاقی و مسالمت‌آمیز بود ولی بازهم ندای حق‌خواهی‌شان در پس بازی‌های سیاسی و روزمرگی‌ها گم شد.

اما چند روز پیش زمانی که همین مردم برای مطالباتشان تجمع کرده بودند، در کنار معترضین دشمن هم که همیشه مترصد چنین موقعیت‌هایی است بیکار ننشست و خودش را به این صفوف رساند و دقیقا در بستری که دولت فراهم کرده بود اقدامات خصمانه‌اش را شروع کرد. یعنی بستر فضای مجازی و شخصا پیام‌رسان تلگرام.

آنان کارشان را از یک حسینیه قدیمی در یکی از محله‌های باسابقه تهران و با تحریک چند دلقک شروع کردند و با تجمع مردم از همه جابریده پنجه در پنجه مردم کشیده و نقاب از چهره برداشتند. آنان که در ظاهر دوست آمده بودند به مردم و امکانات عمومی رحم نکرده تمام تلاش خود را برای تشدید خرابکاری‌ها کردند. یکی از شعارهایشان این بود: «نه قرآن نه اسلام جانم فدای ایران» و «مرگ بر سپاهی»و بعد«نه غزه نه لبنان ...»که این شعار دقیقا مشابه سفارش سایت وزارت امور خارجه اسرائیل در فتنه 88 بود و ناامنی را در این چند روز برای مردم رقم زدند.

اما این بستر فضای مجازی همانی بود که چند سال قبل نخبگان و دلسوزان هشدار داده بودند که دولت آن را در اختیار بیگانه قرار ندهد. بستری که ما هیچ کنترل و نظارتی بر آن نداریم. اما دولت نه تنها برای برون رفت این مشکل هیچ کاری نکرد بلکه با این شعار که ما می‌خواهیم راه‌های ارتباطی مردم و آگاهی آن‌ها را بالا ببریم عملا پای در رکاب بیگانه نهاد و آب به آسیاب دشمن ریخت. در حالی که بحث بر سر این بود که اگر این پیام‌ رسان مردم را به آشوب و اغتشاش دعوت کند ما چه راهکاری برای مقابله داریم؟ یعنی دقیقا همین اتفاقی که در این چند روز اخیر افتاد.

کار را به جایی رساندند که وزیر ارتباطات ما مجبور به تمنا از رئیس این پیام‌ رسان به خاطر بستن یک کانال شد. حال این سؤال را باید پرسید آیا این کار در شأن وزیر جمهوری اسلامی است؟!

حرف در این مورد بسیار است و ما نمی‌خواهیم در این مقطع با دولت تسویه حساب کنیم چرا که الان موضوع اقتصادی در بین نیست و این‌ها هم مردم نیستند. مردم مطالبات دارند و دولت هم باید پاسخگو باشد اما در حال حاضر ما در کنار دولت و همه مردم به صورت یکپارچه در مقابل دشمن و ضد انقلاب هستیم.

فارغ از اینکه چه کسی به چه دولتی رأی داده یا نداده در مقابل این تهدیدها که آمریکا را به خوشحالی واداشته که همه «ید واحد» هستیم. فتنه‌گرهای امروز با فتنه‌گرهای 88 هیچ فرقی نداشته و ندارند. آن‌ها مأموریتی داشتند و انجام دادند و ناکام ماندند اینها هم ماموریتی دارند. بعد از آن فتنه آمریکایی‌ها آمدند تحریم‌های جدید و بی سابقه‌ای را علیه مردم اعمال کردند در حال حاضر نیز آمدند و گفتند که علیه اغتشاشات ایران تحریم‌های جدید را علیه ایران وضع می‌کنیم. می‌بینیم که این موضوعات کاملا سازماندهی شده و از بیش طراحی شده است و هدف یکسانی دارند. برخلاف ظاهر فریبنده‌اش اتفاقا ضربه زدن به معیشت مردم و از کار انداختن امکان زندگی آرام و عادی برای مردم است. چیزی که این روزها در برخی شهرها مردم کاملا آن را حس می‌کنند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: