کد خبر: ۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
پپ
صفحه نخست » کنز


حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد

من به همه دنیا و اهل آسمان و زمین بدهکارم چرا که همه آن‌ها دست به دست هم داده‌اند تا من به وجود آمدم و ارزاق مادی و معنوی را برای من تهیه کردند پس به آن‌ها مدیون هستم و از ادای حق آن‌ها عاجزم و غیر از خدا هم هیچ‌کس نمی‌تواند ادای حق کند. اتفاقا شما و دیگران هم همینطور هستید. همه ما نسبت به ادای دین و حق، مفلس هستیم و المفلس فی امان‌الله. شخص مفلس در امان خداست. اگر به این حقیقت اعتراف کردی خدا خودش حق آن‌ها را ادا می‌کند.

سبقت در خیر

هرچه را انسان یقین کند که نفعش در آن است به سوی آن سبقت می‌گیرد چه دنیا باشد و چه آخرت. شما هم در کارهای خیر سبقت بگیرید. اگر این کار را کردید در سیر خود خیلی پیشرفت می‌کنید. اما اگر سبقت نگیرید درجا می‌زنید و می‌مانید و پیر می‌شوید و به مقصد نرسیده از دنیا می‌روید. سبقت رشدآور است. سبقت جز از راه تفکر پدید نمی‌آید. وقتی انسان تفکر کرد و دید جلوش آب خنک است به سمت آن سبقت می‌گیرد. نگویید: آن‌ها رفتند ما هم می‌رویم. آن‌ها گفتند ما هم می‌گوییم. بگویید: آن‌ها نرفتند ولی ما می‌رویم. آن‌ها نگفتند ولی ما می‌گوییم. در راه خدا کسی سخن پیامبرها را باور نکرد و راهشان را نرفت ولی شما بروید.

نحوه سخن گفتن با خدا

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی

چطور با خدا حرف بزنیم؟ و لله الاسماء الحسنی فادعوه بها. طلبکارانه با خدا صحبت نکنیم. یا رب یا رب امیرالمؤمنینعلیه‌السلام را در دعای کمیل ببینید با خدا می‌خواهد صحبت کنید با الفاظ حساب شده صحبت کنید. می‌خواهید خدا را قسم بدهید به اسماء حسنی خدا را قسم بدهید.

بدترین بلا

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان

اینکه اگر کسی خدا را فراموش کند خود را نیز فراموش خواهد کرد بدترین بلایی است که می‌تواند بر سر انسان بیاید. خود فراموشی وضعیتی است که هیچ انسان خودخواهی حاضر نیست بپذیرد. اگر خودت را فراموش کنی هیچگاه نمی‌توانی برای حفظ منافعت قدمی برداری و دائما به ضرر خودت اقدام خواهی کرد.

ماشین بدون فرمان

تخصص بدون تعهد مانند ماشین بدون فرمان است که ممکن است به هر دره‌ای پرتاب شود و علم بدون عمل مانند ماشین بدون چرخ است که هیچ کسی را به جایی نمی‌رساند و عقل بدون عشق مانند ماشینی است با بهترین توانایی‌ها ولی بدون بنزین که تا ابد متوقف می‌ماند و جز در سرپایینی‌ها حرکت نمی‌کند.

عاقبت بخیری

آیت‌الله جاودان

در روایات مؤمن به کوه تشبیه شده بلکه محکم‌تر از کوه است. هیچ‌طوری نمی‌توان از شخصیت او کم کرد. این ویژگی اول انسان مؤمن و پاک است.

مرحوم میرزاعبدالعلی تهرانی فرمودند: «که من در جوانی می‌خواستم به مقامات عالیه توحید دست پیدا کنم اما حالا در اواخر عمرم از خدا می‌خواهم که مسلمان از دنیا بروم ای جوان و نوجوان به محضر امام زمانعجل‌الله‌تعالی‌فرجه دست دراز کنید که تا آخر عمر دینتان سالم بماند.»

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: