کد خبر: ۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


در دنیای امروز نام او یکی از آشناترین و پرآوازه‌ترین نام‌های دنیای سیاست است. و تمامی دولت‌های جهان چه دولت‌های غربی و چه دولت‌های اسلامی و حتی ملت‌های آن‌ها او را به خوبی می‌شناسند و به محبوبیت او در میان مسلمانان و آزادیخواهان جهان اذعان دارند.

سیدعلی حسینی خامنه‌ای رهبر جسور، انقلابی، زیرک و شجاعی است که جهان مانند او به خود کم دیده است.

بررسی ابعاد شخصیتی و زندگی رهبر بزرگ ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای بسیاری از مردم جهان جذاب و دوست داشتنی است. رهبری که همانند کمترین مردم کشورش زندگی می‌کند و در برابر استکبار جهانی با شجاعت می‌ایستد و از مظلومین جهان دفاع می‌کند.

کتاب «ماه در آینه» نگاهی به سیر و سلوک فردی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب است که ابعادی کوچک از زندگی ایشان را مورد مطالعه و تحقیق قرار داده است.

بخش‌هایی از کتاب

سر تعظیم سیاستمداران

پوتین:

مسیح را در ایران دیدم

چند سال پیش پوتین رئیس جمهور وقت روسیه برای نخستین بار در طول سی سال انقلاب به ایران سفر کرد.

پوتین شخصیتی بسیار چارچوب‌مند و منضبط بر اصول دیپلماسی است. اما با این حال چندبار پرسیده بود که دیدار با رهبر جمهوری اسلامی آیا انجام می‌شود یا نه. دیدار انجام شد. در این دیدار رهبری به نکاتی از تاریخ شوروی و قبل از آن اشاره می‌کنند که برای رئیس جمهور وقت روسیه جدید بوده است. پس از دیدار مسئولین دستگاه دیپلماسی می‌گفتند رفتار وی تغییر کرده بود و شخصا و نه از طریق وزیرخارجه خود به وزیر خارجه وقت کشورمان گفته بود که شما حتما سفری به روسیه داشته باشید تا با هم گفت‌و‌گو کنیم.

در برگشت به کشور روسیه خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید: من مسیح را ندیده‌ام اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام من مسیح را در رهبری ایران دیدم.

زندگی ساده سیدعلی

حجت‌الاسلام مسیح مهاجری

در زمان ریاست جمهوری حضرت آقا روزی در دفتر کارشان بودند که تلفن زنگ می‌زند مادر ایشان پشت خط بوده‌اند وقتی حضرت آقا گوشی را بر می‌دارند با خنده مادرشان رو‌برو می‌شوند. علت را که جویا می‌شوند مادرشان می‌گوید: چند روزی است در خانه هیچ نداریم. پدرت هم پولی ندارد. خنده ایشان برای پول و غذا نداشتن پدرومادر یک رئیس جمهور بود.

شناسنامه کتاب

کتاب «ماه در آینه» به کوشش «رضا مصطفوی» و به همت انتشارات «مجد اسلام» به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: