کد خبر: ۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


از دیرباز کسانی که با کلمات و سخنان امام علی بن ابیطالبعلیه‌السلام آشنایی داشته‌اند بر این باور بوده‌اند که فرمایش‌های آن بزرگوار در اوج فصاحت و بلاغت است نه تنها زیبایی لفظ و آرایش واژگان و موسیقای کلمات گوش را می‌نوازد و بر زبان می تراود بلکه عمق محتوای آن‌ها نهال حکمت را در روح انسان می‌سازد و گوش جان او را به دریافت معارفی والا و بالا منزلت می‌بخشد.

نماز در نگاه امیرالمؤمنین عهد و پیمان الهی است که رشته بندگی را استوار می‌دارد و جان و روان انسان را در زلال خویش طهارت می‌بخشد.

کتاب کلام برتر مجموعه سخنان حضرت علیعلیه‌السلام درباره نماز است که در هفده فصل (اهمیت و فضیلت نماز، نماز امام علیعلیه‌السلام ، آثار و اسرار نماز، آمادگی قبل از نماز، حضور قلب، اعمال و ذکرهای نماز، تعقیبات نماز، سهل‌انگاری در نماز، آثار ترک نماز، قبولی نماز، موانع قبولی نماز، نماز‌های مستحبی، نماز جماعت، نماز شب، نماز جمعه، مسجد، نماز و خانواده) به رشته تحریر در آمده است.

بخش‌هایی از کتاب

آموزش نماز به فرزندان

امام علیعلیه‌السلام: نماز را به فرزندان خویش بیاموزید و چون به هشت سالگی رسیدند آنان را به خواندن این فریضه الهی وادار نمایید.

آموزش نماز به فرزندان

امام علیعلیه‌السلام: به کودکان خود نماز بیاموزید و آن‌ها را به هنگام بلوغ به خاطر ترک نماز موآخذه کنید.

امام علیعلیه‌السلام: هرگاه کودک به حد رشد برسد و مقداری از قرآن را بخواند به او نماز آموخته شود.

سفارش امام علیعلیه‌السلام به فرزندش

امام علی علیه‌السلام: فرزندم تو را به نماز در اول وقت سفارش می‌کنم.

زمان نماز کودک

امام علیعلیه‌السلام: نماز بر کودک زمانی که عقلش رسید لازم است.

همراهی طفل برای نماز

امام صادقعلیه‌السلام می‌فرماید: امیرالمؤمنینعلیه‌السلام در خانه خود اتاق متوسطی برای نماز خود اختصاص داده بود. شب‌ها برای نماز خواندن طفل کوچکی را که نمی‌خوابید با خود به آن اطاق برده نماز می‌خواند.

دزدترین مردم

امام علیعلیه‌السلام: دزدترین مردم کسی است که از نمازش بدزدد (کم بگذارد).

بازی نکردن در نماز

امام علیعلیه‌السلام: مرد نباید در نماز با ریش خود بازی کند و همچنین نباید سرگرم کاری شود که او را از نماز غافل نماید.

شناسنامه کتاب

کتاب کلام برتر (سخنان حضرت علیعلیه‌السلام درباره نماز) به همت خدابخش کرمیان زیارانی به رشته تحریر در آمده است و به کوشش ستاد اقامه نماز و احیای زکات به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: