کد خبر: ۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
پپ
صفحه نخست » کنز


آیت‌الله بهجت

کار آسان و کوچک بعد از ملاحظه‌ واجبات و محرمات صلوات فرستادن است. صلوات محبت‌آور است و محبت انسان را بالا می‌کشد.

شفای بیمار

این کارها را به این نیت که اگر مردن بیمار حتمی نیست به وسیله این‌ها شفا یابد انجام دهید: مقدار کمی از خاک پاک مدفن سیدالشهداعلیه‌السلام را در آب زمزم مخلوط کرده و هفتاد مرتبه سوره حمد بر آن بخوانید و در نوبت‌های متعدد هر روز به بیمار بخورانید تا زمانی که شفا یابد. به فقیران متعدد صدقه بدهید گرچه صدقه‌ای که به هر کدام می‌دهید کم باشد. روزی هفت بار سوره حمد را به نیت شفای او بخوانید. هرکس نزد بیمار می‌رود برای شفایش سوره حمد بخواند. بیمار را به مشاهد مشرفه ببرید و اگر نمی‌تواند همین طور نیت و توجه کند که به آن مشاهد رفته و زیارت کند و همین که نیت شفا یافتن به آن زیارتگاه برود کافی است. در حضور بیمار مرثیه بخوانید به طوری که او منقلب و متأثر شود. حدیث کسا را مکررا برای شفای او بخوانید و هنگام خواندن در مجلسی که این حدیث را می‌خواند عود روشن کنید.

تعجیل در امر ظهور

امیدواریم خدا برای یک مشت شیعه مظلوم صاحبشان را برساند که در عالم چنین سابقه نداشته رهبری از مریدانش اینقدر غیبت طولانی داشته باشد.

دلسوزی والدین

پناهیان

دلسوزی مادران باید موجب خودساختگی و سخت‌کوشی کودکان بشود والا دلسوزی مادران موجب راحت‌طلبی و هواپرستی فرزندان خواهد شد. تدبیر پدران باید موجب ایجاد تدبیر در فرزندان بشود و الا فرزندانی منفعل و فرمان گریز تربیت خواهند شد.

تقوا

آیت‌الله جاودان

در کتاب شریف کافی حضرت باقر فرمودند: «یا جابر فوالله ما شیعتنا الا من اتقی الله». به خدا سوگند که شیعیان ما نیستند مگر کسانی که تقوا دارند. تقوا دارند را معمولا من این معنا میکنم که یعنی مواظب خودشان هستند. مواظب چشم‌شان هستند مواظب زبانشان هستند. این آدم می‌تواند بگوید «فوالله ما شیعتنا الا من اتقی‌الله.» آن کس که از خودش مواظبت می‌کند هر چه جدی‌تر مواظبت کند تشیع‌اش بیشتر است.

فتنه را وارد محبت‌ها نکنید

رهبر معظم انقلاب

در امر ازدواج که یک معامله معنوی و روحی و قلبی است معامله دل‌ها و جان‌هاست عنصر پول و مادیات را خیلی نباید وارد کرد. زندگی را خراب می کند. به تعبیر امام سجادعلیه‌السلام مال فتنه‌انگیز است مال به خصوص هرچه بیشتر می‌شود فتنه‌انگیزی‌اش با تصاعد هندسی دائما بالاتر می‌رود. بنابراین انسان باید خیلی بر خودش مسلط باشد که این فتنه‌انگیزی در او اثر نکند که غالبا هم اثر می‌کند خیلی نبایداین مال فتنه‌انگیز را وارد میدان صمیمیت و محبت و تبادل دل‌ها کرد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: