کد خبر: ۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

در دنیای پیرامون ما موجودات و اتفاقات جالبی وجود دارد که اغلب ما بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شویم و معمولا با وجود استفاده فراوان از آن‌ها به توجه چندانی به آن‌ها نداریم. این اتفاقات عجیب برای خودشان دنیای جالبی دارند. از شکل‌گیری و کاربردشان تا طول عمر و قابلیت‌هایی که دارند. سعی داریم تا تعدادی از آن‌ها را با هم مرور کنیم.- مجسمه آزادی توسط فرانسوی‌ها به یادبود صدمین سالروز انقلاب آمریکا به آن‌ها هدیه داده شده است. این مجسمه سمبل آزادی، دموکراسی و لغو بردگی است. هرچند به دلیل سیاست‌های آمریکا، این نماد از رونق افتاده است.

2- دلیل سکوتی که هنگام بارش برف در محیط برقرار می‌شود، این است که برف عایق صوتی خوبی است و صدای محیط اطراف را به خوبی در خود جذب می‌کند.

3- اگر بیش از ده ساعت در روز با گوشی یا رایانه کار می‌کنید، حتما روزی یک سیب میل کنید، سیب از آسیب رسیدن به سلول‌های مغز و چشم جلوگیری می‌کند.

4 خنده شدید در کودکان باعث تقویت روده می‌شود. کارشناسان بر این باورند خندیدن طولانی و بلند کودکان بر روی انقباضات روده اثر مثبت می‌گذارد و به گوارش غذا در کودک کمک می‌کند.

5 اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن آب بنوشید، کافیست چند قطره لیموترش در آن بریزید، آب را استرلیزه کرده و میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

6 طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه بن آلمان؛ 24 ساعت از محرومیت از خواب در افراد سالم می‌تواند منجر به بروز نشانه‌هایی شبیه اسکیزوفرنی گردد.در افراد روان‌پریش تماس با واقعیت از بین می‌رود و توهمات جای آن را می‌گیرند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: