کد خبر: ۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
پپ
صفحه نخست » اخبار


در روزهای اخیر تمامی رسانه‌های خبری انگلستان از خبر ازدواج شاهزاده هری نوه ملکه این کشور می‌گویند و مردم این کشور هم ناخواسته این موضوع را به عنوان خبر اصلی و مهمترین خبر سال ۲۰۱۷ می‌پندارند ولی افرادی هستند که این‌گونه خبر رسانی‌ها را استعمار مردم نادان می‌پندارند و از دامی که رسانه‌ها برای استعمار فکری مردم ناآگاه پهن شده شکایت دارند.

گفته شده شاهزاده هری، نوه ملکه انگلیس با مگان مارکل، دوست دخترش که یک هنرپیشه آمریکایی است، ازدواج می‌کند. هری که بعد از پدر، برادر بزرگتر و برادرزاده‌هایش، پنجمین نفر در سلسله مراتب جانشینی تاج و تخت در بریتانیا است.

در انگلستان نظام ارباب رعیتی هم چنان به صورت مدرن در حال اجرا است و کسی در این کشور حق ندارد به ملکه و یا فرزندانش و همچنین به نوه‌های او که میراث دار سلطنت این کشور هستند توهین نماید. گفته شدهحتی تصور خلاص‌شدن از سلطنت یک جرم بزرگ محسوب می‌شود که جزایش حبس ابد یا تبعید مادام‌العمر خواهد بود.

اخیرا در پی خبر ازدواج شاهزاده هری یکی از کارکنان ایرانی «بی‌بی‌سی» فارسی انتشار فوری این خبر را اقدامی در جهت استعمار ذهن انگلیسی‌ها دانسته و از این که مردم انگلیس چرا باید این خبر برایشان با ارزش باشد را به سخره گرفته و در واقع اقدام سایت و شبکه متبوع خود را نیز به نوعی زیر سؤال برده است.

پناه فرهاد بهمن یکی از تهیه‌کنندگان «بی‌بی‌سی» فارسی در توئیتر خود نوشته: «امروزخبر اول دنیا ازدواج هری، نفرپنجم صف تاج و تخت بریتانیا، با یه بازیگر آمریکاییه. به همین سادگی! اوایل نمی‌فهمیدم چرا چنین خبری باید «خبر فوری» با آب و تاب باشه ولی بعدا دیدم واقعا این خبرها برای مردم مهمه. شاید خیلی سطحی‌اند، اما گاهی برای خودمون و پیچیدگی‌های تحمیل شده بهمون دلم می‌سوزه!»

این اقدام فرهاد بهمن ممکن است برایش بسیار گران تمام شود و دستگاه حاکم بر انگلیس هین توئیت را مصداقی برای دادگاهی کردن این خبرنگار ایرانی «بی‌بی‌سی» فارسی کند و شاید هم برای حبس ابد وی!!!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: