کد خبر: ۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
پپ
صفحه نخست » کنز


آیت‌الله مجتهدی

من علمای بسیاری را درک کردم. از امام خمینی گرفته تا آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله شاه‌آبادی و آیت‌الله حائری و اگر بخواهم در یک کلام نصیحت تمام بزرگان را بگویم می‌گویم: اگر دنیا و آخرت می‌خواهید اگر رزق و روزی می‌خواهید و در یک کلام اگر همه چیز می‌خواهید نماز اول وقت بخوانید.

استغفار بعد از نماز

هر نمازی که می‌خوانید بعدش صد مرتبه استغفار کنید یکی ار گناهانی که ما انجام می‌دیم نماز ماست.

عاصیان از گناه توبه کنند. عابدان از عبادت استغفار. ما خیال می‌کنیم نماز ما نمازه، ما باید برای نمازها و روزه‌هامون هم استغفار کنیم. مگر اینکه خدا به فضل خودش نمازهای ما رو قبول کنه.

نزدیکی به مرگ

آیت‌الله بهجت

چقدر به مرگ نزدیکیم ولی در فکر آن نیستیم؟ انسان چقدر به مرگ نزدیک است و در عین حال چقدر آن را دور می‌پندارد و از آن غافل است.

چنان که قرآن شریف می‌فرماید: «قضی علیها الموت. مرگ را به صورت حتمی بر آن نوشته است.»

همچنین می‌فرماید: «فیمسک التی قضی علیها الموت و یرسل الاخوی. آن‌گاه نفس کسی را که خداوند مرگ او را حتمی نموده نگاه می‌دارد و دیگری را رها می‌کند.»

حتی در سجده نخست بعد از بیدار شدن از خواب برای انجام نماز شب مستحب وارد شده است که گفته شود: «الحمدالله الذی احیانی بعد ما اماتنی. سپاس خدایی را که مرا بعد از مرگ زنده گردانید.»

با این همه این‌گونه از مرگ غافل هستیم. بله اشخاصی بودند که همیشه مهیا و منتظر و به یاد مرگ بودند.

یاد خدا

با چیزی غیر از توکل و یاد خدا برای انسان آرامش حاصل نمی‌شود و چیزی غیر از اعراض از یاد خدا و غفلت زندگی را تلخ و ناگوار نمی‌کند.

برترین مستحبات

در بین مستحبات دو عمل است که بی‌نظیر می‌باشد و هیچ عملی به آن‌ها نمی‌رسد. نماز شب و گریه بر امام حسینعلیه‌السلام.

نگرانی آرامش بخش

پناهیان

نگران نگاه خدا به خودت باش تا نگرانی از نگاه دیگران اسیرت نکند. مشکل خود را رسیدن به رضایت خدا قرار بده تا بسیاری از مشکلاتت برطرف شود.

جاذبه‌ای فراتر از یک محبت ساده

نور ذکر مانند بوی خوش قابل توصیف نیست فقط می‌شود آن را تجربه کرد. جاذبه‌ای که نور ذکر در آدم ایجاد می‌کند فراتر از یک عاطفه و محبت ساده است.

ثواب زیارت امام حسینعلیه‌السلام

امام صادقعلیه‌السلام از یکی از یارانش پرسید: چندبار حج رفته‌ای؟ گفت: نوزده حج. امام فرمود: آن را به بیست حج برسان تا ثواب یکبار زیارت حسینعلیه‌السلام برایت نوشته شود.

یک پشیمانی پرسود

کافی است از خرابی‌های گذشته پشیمان شده باشیم و افسوس عمیق خود را به خدای مهربان عرضه کنیم خداوند آینده را آباد و حال ما را خوب خواهد کرد.

شیوه امتحان گرفتن خدا

خدا به آدم‌ها به صورت محدود قدرت، امکانات و آزادی می‌دهد تا خودداری، ایثار و بلند همتی‌شان را بیازماید اگر شکست بخورند باز در فرصتی دیگر آن‌ها را امتحان می‌کند تا پایان عمر.

اما اگر شکست خوردند به صورت نامحدود به آن‌ها قدرت، امکانات و آزادی می‌دهد و آن‌ها سوء‌استفاده هم نخواهند کرد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: